Onnodige nederlaag Meerkerk 3

Mannen zaterdag, 3, 2e klasse C

8 november 2014 12:30

Gammeren, C.D. van

Na een nederlaag tegen ASWH 3 en een zwaarbevochten maar verdiende overwinning tegen ASH 2 mochten we vandaag aantreden tegen het tweede elftal uit Groot Ammers. Groot Ammers, nog ongeslagen na acht wedstrijden met 7 overwinningen en 1 gelijkspel voorspelde een pittige wedstrijd. We begonnen met een 4-4-2 opstelling: Matthijs, Richard, Rob, Almer, Frank, Bas, Koen, Matthias, Jos, Benjamin en Jesse waren de elf die mochten starten.

Meerkerk begon goed met de wind in de rug. Stonden goed georganiseerd en compact opgesteld en zette de tegenstander goed onder druk en maakte het daar de koploper erg moeilijk mee. Meerkerk legde een aantal redelijke aanvallen op de mat en kregen zeker 4 goede kansen via Benjamin en Matthias. Groot Ammers kon daar ondanks een overwicht weinig tegenover stellen.

Tweede helft werd er een storm verwacht van de kant van Groot Ammers. Toch bleef Meerkerk goed meedoen en werd Groot Ammers niet echt gevaarlijk. Na een kwartier kreeg een verdediger van Groot Ammers de bal 'ongelukkig' op zijn hand en kreeg Meerkerk een terechte strafschop toegekend. Vanaf de bank van Meerkerk werd er nog zeer terecht "vangbal" geroepen. De strafschop werd binnen geschoten door Jos. Na de voorsprong gebeurde er iets wonderbaarlijks op het B-veld. Het leek alsof Gepetto iets te vroeg dronken was en aan alle verkeerde touwtjes trok. De organisatie was helemaal weg en na een ongelukkig moment van de keeper scoorde e.d. voor Groot-Ammers de 1-1. Na de aftrap werd de bal al snel verspeeld en na twee keer knipperen met de ogen lag de 1-2 er ook in. Daarna speelde Meerkerk een verloren wedstrijd en kregen we na een goede actie ook de 1-3 tegen.

Al met al wordt het elke week beter en hadden we vandaag minimaal een punt verdiend. Aankomende 3 wedstrijden moet er na een vrij weekend tegen relatief mindere tegenstanders (Peursum, Kozakken Boys en HSSC'61) zeker gezien het goede spel echt punten gehaald worden. Anders wordt het een heel moeilijk verhaal om de doelstellingen van dit seizoen te bereiken.

JL