Nog steeds ongeslagen!

GJS D2

SV Meerkerk JO13-1JM

5 november 2014 19:00

Dat het niveau in de competitie niet hoog genoeg is weten we inmiddels wel, dat neemt niet weg dat deze D1 momenteel gewoon prima voetbal speelt. Toch is het wel een keer leuk om tegen tegenstanders te spelen die zelf ook goed kunnen voetballen. Tegen Papendrecht D2 hebben we dat al een keer gedaan en gelukkig konden we gisteren weer oefenen tegen een 2e klasser. Dit keer was de tegenstander GJS D2. Zij stonden in tegenstelling tot Papendrecht niet laatste in de competitie, maar ergens in de middenmoot. Een erg leuke wedstrijd dus om te zien waar we staan..

Rond 18.15 werd er verzameld op 't Hoog en konden we afreizen richting Gorinchem. Wesley kon er helaas niet bij zijn, daardoor was er wel ruimte om Bryan uit de E1 mee te nemen. Eenmaal aangekomen bij GJS konden we al zien dat de tegenstander was begonnen aan de warm-up, die namen het in ieder geval serieus! De stemming in de kleedkamer was goed en we hadden er allemaal zin in, na een korte warming up van onze kant kon de wedstrijd beginnen.

De wedstrijd begon voorzichtig en beide teams tastten elkaar een beetje af. Op het middenveld werden de meeste duels uitgevochten en Rik en Joshua kun je dit wel toevertrouwen. In balbezit merkten we dat we minder tijd kregen dan dat we gewend zijn en dit was even wennen. Toch bleven we keurig van achteruit voetballen, al ging dit af en toe moeilijk en resulteerde dit in ballen over de zijlijn of diepe ballen zonder idee. Gelukkig ging dit in de loop van de eerste helft steeds beter. GJS werd niet echt gevaarlijk en Ruben heeft in de eerste helft weinig te doen gehad, wel wat meer doeltrappen dan normaal. Wij werden wel steeds dreigender en kregen echte kansen. Milan wilde af en toe te snel als we in de omschakeling gevaarlijk werden, de opdracht was dan ook om de bal even vast te houden en dan te passen. En even later gebeurde dit ook, even de bal vasthouden en Ramon werd in de diepte weggestuurd. Ramon dook de zestien in en zag de keeper voor de goal staan. Met een prachtige lob wist hij de keeper te passeren en stonden we met 1-0 voor. Echt een schitterende goal! Meerkerk had de wedstrijd volledig onder controle en ging op zoek naar de 2-0. Deze werd ook bijna gevonden, maar de paal stond twee keer in de weg. Eerst was het een schot van Milan op de paal en even later een kopbal op de paal na een goede actie en voorzet van Bart. Ook Jonathan kreeg nog een kans, maar zijn schot ging over het doel. Ruststand 0-1.

Tijdens de rust even op adem komen en met dezelfe instelling aan de tweede helft beginnen. Het eerste gedeelte van de tweede helft was helaas van een iets minder niveau. Vooral in balbezit erg onrustig en we kwamen er niet echt gevaarlijk meer uit.GJS werd wel gevaarlijk en de gelijkmaker hing in de lucht. Met wat kunst- en vliegwerk werd dit echter voorkomen. Ruben moest nu een aantal keren aan de bak en ook bij corners werd er keihard gewerkt om het doel schoon te houden. Toen we deze fase overleefd hadden kwamen we er weer steeds beter uit. Na balverovering op het middenveld zag Joshua dat Jonathan op links diep ging. Jonathan nam de bal goed aan en gaf met links voor op Milan en Milan maakte de 0-2. Meerkerk was nu weer de betere ploeg en ging op zoek naar meer. Yannick stuurde Milan met een mooie pass richting de keeper, in twee keer wist Milan de 0-3 te scoren. We kregen steeds meer ruimte en het was wachten op de 0-4. Bryan werd een keer goed weggestuurd, maar helaas stond hij buitenspel. Toch werd de 4e treffer uiteindelijk gevonden. Weer was het Yannick met een pass naar Milan en met een knap schot kon hij zijn 3e goal van de wedstrijd scoren. Het is maar goed dat ze op dit niveau de wedstrijdbal niet krijgen na een hattrick, anders had Arwin dit seizoen een extra schuur moeten bouwen om al die ballen kwijt te kunnen. De 0-5 werd ook nog bijna gescoord, maar Joshua's vrije trap belandde op de paal. Na een paar minuten blessuretijd, vooral de tijd die verloren ging met de ingooien.., floot de scheids voor het laatst. De wedstrijd eindigde waar het mee begon, handjes geven aan de tegenstander en zo hoort het! Daarna kon het feestje in de kleedkamer beginnen.

Het was weer een heerlijke wedstrijd en al met al hebben we terecht gewonnen. Opnieuw een bewijs dat het niveau van deze ploeg goed is, goed genoeg zelfs voor de 2e klasse. Nu aanstaande zaterdag tegen Arkel weer op zoek naar de volgende overwinning. Ook dan moet je er gewoon weer staan en met dezelfde instelling aan de wedstrijd beginnen. Gisteravond zei Frank de Boer precies hetzelfde, van Ajax-Barca naar Cambuur-Ajax is relatief gezien hetzelfde verschil, met het enige verschil dat wij wel onze doordeweekse wedstrijden winnen..