Meerkerk is Ameide de baas in boeiend duel

Ameide E1

...
Sam van Veen (scrimmage)
Assist: Bryan Dekker
Bram Hijkoop (schot)
Assist: Bryan Dekker

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse E31

22 november 2014 9:00

Vandaag stond de derby op het programma. Uit tegen Ameide. Het weer was veelbelovend en de mannen waren zeer gemotiveerd. Zullen we vandaag sterker uit de startblokken komen dan vorige week?

Met Boyd, Bram en Jente als wissel begonnen de overige spelers aan de wedstrijd. Fanatiek, gemotiveerd en als team. Het waren ook beide teams die kansen creëerden maar Meerkerk die de openingstreffer had moeten maken. Goed voetbal, overspelen en communiceren waren kenmerkend voor onze jongens. Compact verdedigen en snel schakelen bleek lastig te bespelen voor onze gastheren. Dat dit gepaard gaat met overtredingen door de tegenstander, lijkt wellicht een logisch gevolg maar niet altijd acceptabel. Zeker wanneer zowel een scheidsrechter als leider niet ingrijpen. Neem een voorbeeld aan de leider van Everstein, die wisselde vorige week direct zijn speler na een grove overtreding. Uiteindelijk, en laten we het bij het voetbal houden, scoorde Ameide in de 20e minuut de 1-0. Een goed uitgespeelde actie van de spits.

Tot de rust geen gevaren meer voor Meerkerk maar nog wel de kans op de gelijkmaker. Dat het geloof er nog steeds was, bleek al snel in het begin van de tweede helft.

Meerkerk liet de bal rondgaan, speelde zelfverzekerd en was steeds bij het doel van Ameide te vinden. De gelijkmaker zat er aan te komen of zou Ameide profiteren van een counter.

Gelukkig was het Bryan die de terechte 1-1 op het scorebord zette. Doorgaan, karakter, motiveren, acties maken, voor elkaar gaan, meeverdedigen, breed houden, Ameide was het even kwijt. Sam zette ons op aangeven van Bryan slechts 2 minuten later op een 1-2 voorsprong gevolgd door een droog schot van Bram in dezelfde minuut, 1-3.

Ameide kon het spreekwoordelijke LEK niet meer boven water krijgen, terwijl Meerkerk nog niet klaar was met het poetsen van……..

Ameide zette alles op de aanval en kwam met regelmaat goed voor het doel van Meerkerk waar Chris onaantastbaar was deze morgen. Hoe lang zou de wedstrijd doorgaan? Werd er gewacht op de aansluitingstreffer of zou er conform de reglementen na 50 minuten worden afgefloten.

Een uitval van Ameide werd onderschept. De bal werd direct op Boyd gespeeld die met een vlijmscherpe pass Thijs richting het doel stuurde. Thijs kapte de laatste verdediger uit en kwam oog in oog met de keeper die hij uiterst cool passeerde, 1-4. Lang kon Thijs niet van het moment genieten daar  de keeper Thijs d.m.v. een buikstoot vloerde.

Ook nu werd er op aandringen van zo’n beetje het gehele publiek pas actie ondernomen door de scheidsrechter terwijl de leiding van Ameide zich niet liet horen of zien.

Uiteraard moeten we benadrukken dat we dit nooit hadden verwacht en zeker niet in Ameide gezien de onderlinge goede verstandhoudingen en de sportieve thuiswedstrijd die is gespeeld.

Maar uiteindelijk telt voor ons de sportieve winst op de koploper, een terechte overwinning die tot stand is gekomen door inzet, karakter en goed voetbal. Gefeliciteerd mannen!