Puike teamprestatie

... (vrije trap)

Mannen zaterdag, 4, 4e klasse 10

7 maart 2015 12:30

Vandaag stond de wedstrijd Noordeloos 2 - uit op het programma. Al jaren een bekende geduchte tegenstander waar men in het verleden steeds met een minimaal verschil van verloor. Ook in eigen huis werd het een 1-2 nederlaag en was de algehele, hier had gedachte meer in gezeten…

De afgelopen wedstrijden had Meerkerk 4 zich niet van zijn beste kant laten zien door achtereenvolgens een thuis nederlaag  tegen de laagvliegers Heukelum en Leerdam Sport. Tegen 1 van de medetitelkandidaten zou er dus uit een ander vaatje getapt moeten worden om een goed resultaat te boeken. Gezien de afstand tussen Meerkerk  - Noordeloos (cira 5 km) werd besloten om deze reis met de fiets te maken gezien de
zomerse temperaturen en de absolute wil om naast de 3 punten ook de 3e helft te winnen. Amateurvoetbal zoals het bedoeld is !  Bijzondere aandacht verdient ook de terugkeer van Bassie vanuit Z-Afrika in ons team. Als sfeermaker en ‘spijkerharde’ laatste man een belangrijke  schakel voor ons team. Of het aan de terugkeer van Bassie lag, die de verdedigde  tactiek (4-5-1) van Mourinho tot kunst heeft verheven of het gegeven dat leider Chris toch denkt als een keeper/verdediger is onbekend, echter de tactiek was helder;  troepen terugtrekken tot de middenlijn en Noordeloos het spel laten maken.

De volgende 11 verschenen aan de aftrap op het hoofdveld van Noordeloos:

Ruben (Keeper). Marien, Leon, Bassie, en Daniel.

Hugo, Rico V, Hykie, Ralf en Boertie (middenveld)

Mark (spits)

De wedstrijd begon met een overwicht voor Noordeloos dat via combinatiespel in een laag tempo de mannen van Meerkerk probeerde in verlegenheid te brengen. Ondanks het balbezit wist men in het begin van de wedstrijd weinig te creëren.  Als het mogelijk gevaarlijk zou worden was het veelal Bassie of Leon die ingreep om verder gevaar te voorkomen. Meerkerk zat er kort op en probeerde via de wat meer aanvallende  middenvelders  Hugo, Boertie en Hijkie voorin te komen. Dat lukte een aantal keer heel behoorlijk en Meerkerk was zeer efficiënt. Zo was het rond de 20e minuut Hijkie die de aanval opzet  en Mark in de diepte stuurt. Mark houdt de bal goed vast en legt de bal vanuit de rechterhoek goed terug op de volledig vrijstaande Hugo die de bal vanaf de penalty stip direct binnenschiet. Mooie goal en uitstekende omschakeling. 5 minuten later ligt de bal opnieuw in het netje. Een indraaiende voorzet van Hijkie wordt  erg lullig door een eigen goal het doel in gewerkt. Of het angst of een hijgende Ralf is geweest blijft onduidelijk echter de bal lag in het netje en Meerkerk stond rond het half uur met 0-2 voor. Vervelend genoeg ligt de bal er niet heel veel later ook bij Meerkerk in. Hard ingrijpen van Bassie resulteert in een vrije  trap rond de 16. De technisch vaardige rechtermiddenvelder van Noordeloos werkt de bal in de verre hoek onder de lat buiten bereik van Ruben. Kort daarna moet Bassie zich laten vervangen door Goof als gevolg van een blessure. Vervelend en een aderlating echter als bedenker van het 4-5-1 concept hadden we aan Goof uiteraard een goede vervanger. In de loop van de eerste helft waren er nog 2 goede kansen voor Meerkerk. Mark kreeg de bal in de diepte van Ralf aangespeeld en kwam alleen voor de keeper echter wist  die niet te verschalken en in een ander moment een voorzet van Boertie werd door Hykie te slap ingeschoten waardoor de keeper redding kon brengen.   In de blessuretijd van de eerste helft is er opnieuw een snelle  omschakeling vanuit Meerkerk. Daniel wint zijn duel in het strafschopgebied van Meerkerk. Boertie pikt de bal op en sprint richting het middenveld van Noordeloos. Daar is Hijkie diepgegaan en nadat hij de bal krijgt aangespeeld weet hij de bal langs de verdediger te krijgen en kan alleen op de keeper af. Niet zelfzuchtig legt hij de bal af op Mark die toch vanuit een moeilijke hoek de bal laag strak in het doel weet  te schieten. Kort daarna zit de eerste helft er op en stappen we tevreden het veld af.

2e helft.

In de rust een aantal wissels. Eddie komt erin voor Daniel en Nol komt erin voor Leon waardoor Rico V een plekje  zakt naar achteren. Over de 2e helft kan ik een stuk korter zijn. Noordeloos heeft de bal, probeert met name via de rechterkant en diverse voorzetten de Meerkerkse verdediging te ontregelen echter of de voortzet is slecht of er zit een Meerkerks been tussen waardoor Noordeloos wellicht wel 75% balbezit heeft,  maar uiteindelijk maar een aantal kansen creëert. De grootste kans krijgt  Noordeloos  vanaf een meter of 10 van de goal waarbij een speler van Noordeloos de bal hard en laag in de rechterhoek plaatst. De spelers van Noordeloos  juichen al voor de 2-3, maar men had geen rekening gehouden met een geweldige reflex van Ruben.

Na nog wat ballen in de sloot,  dan wel het weiland te hebben geschoten (zelfs Boertie deed er op een gegeven moment maar aan mee) vond de scheids het wel voldoende en floot voor het einde. Meerkerk verdient een compliment voor haar inzet en iedereen heeft het uiterste gegeven voor een mooi resultaat. Als we dit iedere  week kunnen opbrengen maken we het elke tegenstander in onze klasse  zeer moeilijk. Rond half 3 zaten we aan het bier om te kijken of we ook de 3e helft na ons toe konden trekken. Het gemis van bieraanvoerder Jurre werd opgepakt door Rico V en Ralf. Rond  17:45 uur stapten we met een volle buik en een brede glimlach op de fiets richting  Meerkerk en wisten we ook de 3e helft te pakken. Nogmaals complimenten voor de inzet, ik  heb genoten! Als we dit tegen “termei’’  kunnen opbrengen verwacht ik opnieuw een 3 punter!!