Vernedering tegen titelkandidaat

Rudy Vroege (schot)
Rudy Vroege (schot)
... (intikker)
Christiaan Boer (vrije trap)
Bassa Ron (e.d.)

Mannen zaterdag, 4, 4e klasse 10

21 maart 2015 14:30

Meerkerk 4 – Arkel 2

Vandaag stond de wedstrijd tegen Arkel op papier. Vooraf was het de vraag hoe Meerkerk zou reageren op het verlies van vorige week. De 4-0 nederlaag tegen Ameide was behoorlijk hard aangekomen. De leiders waren vooraf scherp en wilde tijdens de bespreking de ploeg op scherp zetten.

Ondanks de vele blessures was het vandaag toch gelukt om een aardig team bij elkaar te sprokkelen. John Rietveld deed gelukkig vanuit het 5e mee en hierdoor hadden we uiteindelijk 14 man op papier. De opstelling bestond uit de volgende spelers: Ruben, Bassie, Vethje, Daantje en Eddies. Op het middenveld stonden Gries, Rico J, Hijkie en Boertie. Voorin het koppeltje Ruudjes en Nol.

Uiteindelijk had niemand verwacht dat het zo zou gaan lopen….
Vanaf het begin was het Meerkerk dat de baas was!! De eerste helft was de bal veel te vinden op de helft van Arkel. Na 10 minuten kwam Meerkerk op voorsprong via Nollie. Boertie draaide een corner goed in en Nollie kreeg een open kans op te schieten maar twijfelde over een te kiezen hoek. Door zijn twijfelen viel hij op de grond en kreeg hij nog net zijn tenen tegen de bal. De bal ging lekker het hoekje in en Meerkerk stond voor. Niet lang daarna ging Boertie 2 man voorbij op de achterlijn. Hierbij noteren we gelijk een lekkere panna van Boertie! Hij schoot hard op doel maar de keeper keerde de bal. In de rebound kreeg hij de bal terug en gaf de bal koeltjes op Ruudjes. 2-0 voor Meerkerk.

Via een harde en hoge uittrap van Ruben en nog een keer via, via, kwam Nol alleen voor de keeper van Arkel. Koeltjes in het linkerhoekje en Meerkerk stond met 3-0 voor. De spelers van Arkel werden bozer en bozer. Zelfs scheidsrechter Karel kreeg in de gaten dat het een memrorabele middag ging worden. Via een lekkere combinatie op het middenveld kreeg Nol de bal die hem in 1x doorgaf op Ruudjesss.. 4-0 voor Meerkerk!!!! De scheids floot hierna snel voor de rust.

Kwam het door de wind of was de tegenstander zo slecht? Nee… Meerkerk stond op eigen kracht 4-0 voor. Arkel had niets te vertellen en stond keihard met 4-0 achter. Scherp blijven was voor Meerkerk een must!!

De 2e helft begon voor Meerkerk met een mooi doelpunt. Een goede combinatie op het middenveld zorgde ervoor dat Ruud snel na rust 5-0 kon aantekenen. Eindelijk liet Arkel zien dat het kon voetballen en kwam na een goed schot op 5-1. Eigen goal van Eddies?? Arkel begon er weer in te geloven!! Na goed combinatiespel met John, Boertie en Nol, kreeg Meerkerk een vrije trap. Het zou uiteindelijk bijna de mooiste goal van de dag worden…. Boertie schoot de bal strak over de keeper heen,  6-1 voor Meerkerk. De keeper van Arkel is de bal nog steeds aan het zoeken…

Arkel kwam tussendoor nog op 6-2 door een ongelukkige goal. Eigen goal van Bassie? Zat er meer in voor Arkel? Sommige spelers van Arkel begonnen hier inderdaad echt in te geloven.. Helaas voor Arkel zat het niet mee en scoorde Meerkerk de mooiste goal van de middag. Via een gruwelijk combinatie tussen Hijkie en Mark, kreeg Hijkie de bal in zijn voeten voor een leeg doel. Hijkie was niet zelfzuchtig en gunde Nol zijn 3e goal van de middag! Wellicht had Hijkie deze bal voor leeg doel ook zelf kunnen scoren… Maar dat laten we in het midden.

De laatste goal viel via een half schot van Boertie… Via de linkerkant kwam de bal bij Boertie die een mooie voorzet op Rico J in geachte had. Via de verdediger vloog de bal toch in de goal bij Arke. 8-2 voor Meerkerk!! Wat een uitslag.. Arkel was keihard verslagen!

Vandaag heeft Meerkerk laten zien dat het weldegelijk goed kan voetballen en veel kan scoren. Als we vandaag 3 mensen mogen uitlichten zijn het wel Nol, Ruud en Boertie! Vooral laatstgenoemde nam het voortouw en was vandaag bij veel aanvallen en goals betrokken!! Een smsje naar Jootje was op z’n plaats geweest!!

Na de wedstrijd was het nog lang onrustig in het kamp van Meerkerk! Een geweldige wedstrijd werd afgesloten met nog veel spelers in de kantine.