Nog 3 finales!

D-pupillen zaterdag, D1, 3e klasse D37

4 april 2015 10:30

Goed Gefloten

De weken vliegen voorbij en we gaan langzaam maar zeker naar de finale in deze heerlijke en spannende competitie. Nooit gedacht dat ik ooit dit cliché zou gebruiken, maar de vier wedstrijden die we nog moeten spelen zijn inderdaad vier finales. De kaarten zijn geschud en wij lijken samen met Hardinxveld D2 te gaan strijden om de nummer 1 positie. Dat we alweer strijden om deze plek is op zich al een prestatie, maar als je zo dicht bij bent moet je er vol voor gaan ook. Iets wat de jongens goed beseffen en met de motivatie zit het wel goed de laatste weken.

Vandaag begon de wedstrijdvoorbereiding iets anders dan normaal. Pasen staat voor de deur en daar hoort natuurlijk een lekker Paasontbijt bij. Dit werd geregeld door de activiteitencommissie en tussen 8.00 en 9.00 konden de jeugdteams genieten van het keurig verzorgde ontbijt. Wederom een super initiatief van de actviteitencommissie en de gehele D1 was aanwezig om alvast wat energie te tanken voor de wedstrijd die later op de ochtend zou volgen.

Route
We speelden vandaag tegen Grc'14 D1. Een ploeg die we in de voorbereiding op het seizoen al een keer tegen zijn gekomen, maar dat lijkt al een eeuwigheid geleden. Omdat we toch al lekker op tijd op het voetbalveld waren met zijn allen, konden we ook ruim op tijd vertrekken richting Giessen. Omdat we afgelopen keer naar Streefkerk wat moeite hadden met het vinden van de plaatelijke 'FC', lieten we dit keer Arwin voorop rijden. Op de kaart hiernaast is te zien dat het betrekkelijk eenvoudig zou moeten zijn om het sportpark te bereiken. De 'maar' in dit verhaal voel je aankomen en die 'maar' komt er ook. Arwin wist de weg, maar de oprit naar de A27 bleek afgesloten. Dan maar een stukje omrijden over Hoogblokland en Hoornaar, maar ook daar was er een weg afgesloten. Nog maar verder omrijden en twintig minuten voor aanvang van de wedstrijd kwamen we eindelijk op onze bestemming.

Snel omkleden combineren met de wedstrijdbespreking gevolgd door een lekkere korte en snelle warming-up. Op het heerlijke kunstgrasveld konden we eindelijk weer eens laten zien dat we naast hard werken ook prima kunnen voetballen. Het eerste kwartier van de wedstrijd lieten we ook bij vlagen goed voetbal zien. De bal ging makkelijk van voet naar voet en de eerste schietkansen waren voor ons. Al vrij snel was duidelijk wat de tactiek van Grc'14 D1 was. Inzakken en bij balbezit zo snel mogelijk de snelle voorhoedespelers aan het werk zetten. Toch kregen wij de grootste kans. Milan stond ineens één op één met de keeper, maar zijn inzet ging net naast. Ook Ramon was dicht bij een goal toen hij een paar spelers wist te passeren. De bal viel echter voor zijn rechtervoet en echte linkspoten weigeren hun rechtervoet te gebruiken, zo ging ook deze mogelijkheid verloren.

Daarna werd duidelijk dat ook Grc'14 een ploeg is die niet makkelijk te verslaan is. Zij kregen ook kansen. We hadden moeite met de spits en de snelle rechtsbuiten. Na twintig minuten spelen leek die spits te gaan scoren, maar met een maximale inspanning wist David de bal nog tot corner te verwerken. De corner die volgde viel helaas wel in de goal en we stonden achter. Dat was alweer een tijdje geleden, maar de reactie was goed. We zochten de weg naar voren en al vrij snel na de tegentreffer kwamen we op gelijke hoogte. Een heerlijke diepe pass van Yannick naar Ramon werd door Ramon goed ingeschat. Met een schot op doel probeerde hij de gelijkmaker te scoren, de keeper pakte de bal wel, maar stompte hem zo in de voeten van Wesley. Wesley wist dit buitenkansje te benutten en de gelijkmaker was een feit.

Doordrukken zat er in de eerste helft niet echt meer in en ook de tegenstander vond het wel even prima. We gingen rusten met een 1-1 stand. Wat tactische aanpassingen moesten er voor zorgen dat Grc'14 vooral voorin minder gevaarlijk werd en als wij zelf rustiger aan de bal zouden zijn konden we de druk weer wat meer op gaan voeren. De tweede helft was weer volledig voor ons en steeds vaker werden we gevaarlijk voor het doel van Grc'14. De tegenstander kwam er steeds moeilijker uit en wij gingen op zoek naar de 1-2. Echt grote kansen kregen we echter niet, dit kwam ook door de sterke verdediging van Grc'14. Na de tweede wisselbeurt hadden we met Bart en Wesley twee razendsnelle buitenspelers en vanaf de buitenkant kwam ook de meeste dreiging. Na een aanval over rechts kon Yannick op aangeven van Milan een keer uithalen, helaas wist de keeper de bal goed uit de hoek te tikken en bleef het nog gelijk. Even later probeerde Milan van 40 meter de keeper te verrassen, een mooie poging, maar de bal was niet hoog genoeg en kon door de keeper gepakt worden. Met nog tien minuten te gaan werd het spannender en spannender. De volgende mogelijkheid was voor Wesley. Door goed doorjagen kreeg hij ineens een kopkansje. Met gevaar voor eigen leven ging hij het duel aan, maar de bal werd verwerkt tot corner. De corner werd genomen door Bart en eindelijk was daar de verlossende treffer. Joshua wist de corner van Bart in de kruising te koppen.

Gejuich in het veld en vanaf de kant, we stonden wéér voor. Nu was het zaak om deze voorsprong vast te houden en misschien zelfs wel gaan voor de 1-3. Helaas werd het acht minuten overleven. Eén keer kon de snelle spits er nog vandoor gaan en kon Ruben omspelen. Gelukkig speelde hij de bal te ver voor zich uit en kon zo niet meer op doel schieten. Grc'14 speelde nu wel naar voren en dit zorgde er voor dat we in de counter de kans kregen om toe te slaan. Helaas werd dit niet goed genoeg uitgespeeld en bleef het spannend tot de laatste minuut. Toen de scheids voor het einde floot was de opluchting dus weer groot. Weer drie punten rijker, op naar de volgende finale!