Meerkerk in oefenwedstrijd ruim langs Arkel

ASV Arkel 1

14 februari 2015 14:30

S.de Wild

In het carnavalsweekend wil  de KNVB geen competitie wedstrijden vaststellen om te voorkomen dat de competitiestand teveel scheef wordt  getrokken. Daarom is een vriendschappelijke thuiswedstrijd tegen 3e klasser Arkel  geregeld.

Goede weersomstandigheden maar een erg hobbelig veld bepalen de omstandigheden bij deze burentwist. Het is voor Meerkerk 1 de  eerste thuiswedstrijd sinds de competitiewedstrijd tegen Delta Sports van 13 december.

Vanaf de aftrap probeert Meerkerk meteen de aanval te zoeken.  Vooral  Thomas Mulders is door zijn beweeglijkheid een plaag voor de verdediging van Arkel. De Meerkerkse kansen volgen elkaar in hoog tempo op, het blijft echter niet bij kansen.  Ook voor het doel is Meerkerk scherp en geconcentreerd. Binnen 16 minuten is Meerkerk uitgelopen naar een  4 – 0 voorsprong. Tweemaal scoort Patrick Vuurens, 1 – 0 in de 6e minuut, 2 – 0 in de 9e minuut.  Na ongeveer een kwartier spelen maken Martijn van der Hagen en Youri van Blanken kort na elkaar een doelpunt. Het aanvalsspel ziet er goed uit al dient te worden gezegd dat Arkel wel erg matig verdedigd. Ook na het doelpunt van Youri blijft Meerkerk de veel betere ploeg, met als gevolg de 5 – 0 van Patrick Vuurens in de 26e minuut. Er lijkt een zeer grote uitslag te aan te komen, maar Arkel weet de rust te halen zonder nog meer tegendoelpunten.

In de tweede helft maakt Sander Vink zijn rentree in Meerkerk 1 na zijn blessure en de daaropvolgende operatie aan zijn schouder. Uiteraard nog wat onwennig omdat hij vanaf 19 augustus niet meer heeft gespeeld, het belangrijkste is dat hij weer speeltijd heeft gehad. De Meerkerkse doelpuntenhonger is duidelijk gestild. Trainer Theo de Boon wisselt in de rust Thomas Mulders omdat bij volgende week bij de competitiewedstrijd tegen Capelle niet aanwezig zal zijn. Meerkerk blijft de beter voetballende ploeg, maar Arkel speelt veel  feller en beter dan voor rust. Door persoonlijke fouten maakt Arkel nog 2 doelpuntgen in de 69e en 77e minuut, zodat voor Arkel de stand een stuk draaglijker wordt.  De einduitslag wordt dus  5 – 2.

Voor trainer Theo de Boon wordt duidelijk dat zijn elftal nog niet in staat is 90 minuten voluit te spelen, hieraan moet dus nog worden  gewerkt.  Bij alle positieve zaken kwam er helaas ook nog een negatief feit, linksachter Gijsbert Bruijnes blesseerde zijn enkel. De ernst van de blessure was zaterdagmiddag niet meteen duidelijk,  maar Gijsbert kon niet meer fatsoenlijk lopen, we hopen dat de schade meevalt.

Zoals gezegd gaat de competitie aanstaande zaterdag verder met een uitwedstrijd tegen Capelle. De aanvang in 14.30 uur in Sprang-Capelle.

Kees Ouwerkerk