Gelukkig heeft een wedstrijd twee helften

GJS E2

Bryan Dekker (corner)
...
Bryan Dekker (schot)
Assist: Sam van Veen
Ties Scherpenzeel (afstandschot)
Assist: Sam van Veen
Jeremy de jong (intikker)
Assist: Bryan Dekker

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse E33

11 april 2015 11:15

Peter van Toor

De wedstrijd van vandaag start om 11:15 uur. De reden is dat we kampioen kunnen worden als de wedstrijd Theole – Peursum in een gelijkspel eindigt. Dus om 11:00 uur bellen naar Tiel……….Theole heeft gewonnen van Peursum. Goed, het veranderd weinig want we moeten gewoon winnen en dan hebben we volgende week aan één punt genoeg.

Vorige week ook tegen GJS gevoetbald, een degelijk team met een snelle voorhoede. Al snel na de aftrap zoekt Meerkerk de aanval wat resulteert in een corner. En wie anders dan Thijs weet deze scherp te geven waardoor Bryan prima scoort. Dan zakt Meerkerk weg en lijkt het een zware ochtend te worden. Het spel is chaotisch, spelers maken verkeerde keuzes en de aanspeelmogelijkheden zijn schaars. Desalniettemin blijft Meerkerk wel het beste van het spel houden. GJS voelt dat men onder de druk uit moet spelen en dat geeft Chris en zijn verdediging de kans om te laten zien waar ze voor staan. Dit lukt tot de 21e minuut, dan weet GJS toch de gelijkmaker te scoren. Voor rust had het zelfs 1-2 kunnen zijn voor de Gorcummers maar Thijs voorkwam erger.

Na de rust een gretig Meerkerk aan de aftrap. De eerste helft werd snel vergeten en de tweede helft zou er uit een ander vaatje getapt worden. Onder aanvoering van Bryan werd de aanval gezocht en was Boyd een aantal keer dicht bij een treffer. Een prima verdedigende actie zorgde voor een snelle omschakeling via Sam die Bryan bediende, eindelijk 2-1 voor. Zouden we weer, net als in de eerste helft, inzakken of gaan onze jongens door?

Een corner voor Meerkerk wordt slecht weggewerkt door GJS en beland voor de voeten van Ties. Ties aarzelt niet, haalt uit en scoort een fraai doelpunt. Vorige week schreef ik over de gekke tien minuten van Jeremy, jawel vandaag herhaalde dat zich vanaf de 40e minuut. Jeremy, die de eerste helft afwachtend speelde, kwam binnen de lijnen en was de Jeremy zoals we hem kennen. Een neusje voor de goal. Eerst op aangeven van Sam, vervolgens een slecht weggewerkte bal na een schot van Bryan en als laatste een knappe solo en jawel, binnen vijf minuten had Jeremy er drie gescoord. De stand staat op 6-1.

Boyd, die het begin van de tweede helft nadrukkelijk aanwezig was maar even in de wissel stond, wilde ook zijn doelpunt maken. De laatste minuten kreeg hij hiervoor de tijd en benutte deze tijd met een goal op aangeven van Jeremy.

We kunnen concluderen dat dit een wedstrijd was met twee gezichten. En zoals Raymond voor de wedstrijd al aangaf, je wint nooit zonder inzet. Je moet je best doen, tegen wie dan ook. Dat we hier dit seizoen ervaring mee hebben blijkt uit de wedstrijden tegen HRC.

We zijn vandaag heel dicht in de buurt van het kampioenschap gekomen maar we krijgen het volgende week niet kado, uit bij MVV. Ook hier moet je vanaf het begin gemotiveerd aan de wedstrijd beginnen en 100% inzet tonen.

Chris, Jente, Niels, Ties, Thijs, Bryan, Sam, Jeremy, Bram en Boyd….jullie zijn een gezellig goed voetballend en vooral hecht team. We gaan dit seizoen dankzij jullie inzet en motivatie op een geweldige wijze afsluiten………..tot volgende week.

Arco