IJZERSTERK VERDEDIGD

WNC F1

Lars van Bemmel (intikker)
Sem Vink (intikker)

F-pupillen zaterdag, F1, 2e klasse F30

18 april 2015 9:00

Vandaag op naar Waardenburg. Thuis hadden we relatief gemakkelijk gewonnen, dat was overigens de ommekeer naar beter voetbal. Wessel was er niet bij vanwege een gekwetste enkel en Riley ontbrak eveneens vanwege een gekneusde duim.

Meerkerk begon moeizaam aan de wedstrijd. Desondanks kregen zowel Sem als Daley twee levensgrote kansen, waarvan er eentje zeker in had gemoeten. WNC speelde steeds de lange bal van achteruit. Jayden en Niels hadden veel moeite de aanvallers te stoppen. Het is ook niet gemakkelijk om als verdedigers steeds goed te staan. Maar dit zou gedurende de wedstrijd veranderen. De 0-1 voor ons viel eigenlijk een beetje tegen de verhoudingen in. Na goed doorzetten van onze aanvallers stond Lars heel goed om de bal in het doel te schieten.
Na deze voorsprong werd Cesco achterin gezet om met zijn snelheid alle gaatjes dicht te lopen, die steeds ontstonden door die lange ballen van WNC.
Kort voor de rust scoorde Sem op de indentieke manier als Lars. Ook hij stond precies goed. Terecht of niet, we gingen met 0-2 de rust in. Maar gespeeld was het zeker niet.

In de tweede helft kregen we wat meer ruimte, maar ook nu speelde WNC telkens de lange bal. Dus onze verdedigers moesten alle zeilen bij zetten om de voorsprong te verdedigen. En dat deden ze heel goed. Jayden ijzersterk, Cesco idem en dan ook nog supersnel en Niels met zijn briljante inzicht net voor de verdediging. Het stond achterin als een huis. Gelukkig maar, want voorin was het wat slapper. Veel "bambix" ballen, geen gejaag, kansen missen, waardoor de spanning in de wedstrijd bleef.
Eén moment van zwakte achterin, wederom een "bambix" bal, en de bal lag achter Martijn. Stand 1-2. Spanning alom. En toch in het achterhoofd het gevoel dat we dit niet meer uit handen zouden geven. En zo geschiede. Meerkerk F1 pakt ook nu weer de volle winst. Dankzij ijzersterk verdedigen.
Niet om de anderen tekort te doen, maar Jayden, Cesco en Niels verdienen een diepe buiging. Daarnaast wil ik ook de scheidsrechter van vandaag complimenteren. Deze jeugdige scheids floot gewoon twee kanten op, zoals het hoort. Uiterst correct.

Komende zaterdag de laatste wedstrijd van dit seizoen, thuis tegen Unitas om 09.00 uur.

HJ