tweede of derde

Unitas F6

F-pupillen zaterdag, F3, 5e klasse F528

25 april 2015 10:15

Vandaag de laatste wedstrijd van het seizoen, eind april al zomervakantie..........Worden we tweede of derde; zelf winnen is een must maar dan zijn we nog afhankelijk wat Vuren tegen Groot Ammers doet. Het weer lijkt nog niet op zomer; druilerige regen. Vandaag tegen Unitas, de club waar we kostbare punten hebben laten liggen in de uitwedstrijd, onnodig gelijkspel en lange tijd het enige punt van de tegenstanders.
Om 10.15uur  gaan we van start onder de bezielende leiding van een fantastisch fluitende scheidsrechter, dank Bart.
De druk lijkt groot, we staan wat onwennig in het veld. Hierdoor lukt het Unitas in de zesde minuut te scoren, een vervelende achterstand dus. De mannen en dame laten zich echter niet uit het veld slaan en gaan verder in de strijd van samenspel en acties maken. Voor de rust weet Florentijn daaruit twee keer zijn kansen te benutten en te scoren...... de tweede zelfs met links, zijn chocoladebeen. Limonade met een beperkte voorsprong: 2-1.
Na de rust weet Florentijn nogmaals zijn goaltje mee te pikken...... de rest van de match verloopt zonder verder gevaarlijke momenten.
Een wedstrijd waarin in alle spelers enorm hard en met plezier hebben gewerkt. Zonder de anderen te kort te doen lieten met name Stan en Mees E. zien hoeveel ze voetbaltechnisch gegroeid zijn in het afgelopen seizoen.
In Vuren lukt het Groot Ammers niet punten te pakken, in punten staan we gelijk met Vuren op de tweede plek. Op doelpuntensaldo sluiten we de voorjaarscompetitie af met een keurige derde plaats.
HB