SV Meerkerk sluit oefencampagne af met overwinning op Papendrecht

Papendrecht 1

18 augustus 2015 20:00

Wim Kant

Vanavond oefende SV Meerkerk tegen tweedeklasser Papendrecht. De geelzwarten wonnen met 2-1. De eerste helft was de thuisploeg heer en meester. Na rust tapte Papendrecht uit een ander vaatje en waren zij de boven liggende partij.

In verlegenheid
SV Meerkerk wist voor rust met mooie combinaties de tegenstander keer op keer in verlegenheid te brengen. Resultaat kon niet uitblijven. In de 22e minuut was het raak. Een steekpass van Patrick Vuurens bereikte Floren Streefkerk, die beheerst afrondde. (1-0) Vijf minuten later was het opnieuw raak. Een strakke voorzet vanaf de linkerkant van Gert Jan Koekkoek werd schitterend binnen gewerkt. De doelpuntenmaker was opnieuw Floren Streefkerk. De 2-0 was tevens de ruststand.

Spelbeeld kantelt
Na de nodige wissels in de rust kantelde het spelbeeld in het voordeel van Papendrecht. Het leverde het nodige gevaar op. In de 65e minuut noteerden we een schot op de lat. Tien minuten voor tijd een inzet die rakelings voorlangs gaat. Kort daarvoor een razendsnel uitgevoerde counter van de thuisploeg waar meer in had gezeten. Vijf minuten voor tijd ontsnapt SV Meerkerk als een voorzet via de lat over het doel verdwijnt. Twee minuten voor tijd scoort Papendrecht dan toch  de spreekwoordelijke eretreffer. Hier blijft het bij deze avond. SV Meerkerk sluit hiermee de nuttige oefencampagne winnend af.

Bekerwestrijden
Nu volgt de groepsfase in de beker. Aanstaande zaterdag 21 augustus staat de wedstrijd tegen Oosterhout (zo) op het programma. Deze wedstrijd begint voor SV Meerkerk op een wat ongebruikelijk tijdstip; 17:00 uur. De voorspelde warmte maakt, dat dit niet eens  ongelukkig uitkomt. Dinsdag 25 augustus speelt SV Meerkerk om 20:00 uur bij SC Everstein. De poulefase sluiten we af in en tegen Woudrichem op zaterdag 29 augustus; aanvang 14:30 uur.

AdG