TEVREDEN ONDANKS VERLIES

ASV Arkel E1

Daley d' Hollosy (intikker)
Gosse Dalstra (intikker)

E-pupillen, E1, Groep 5 12

29 augustus 2015 8:45

Ahmet Dickici

Afgelopen zaterdag rolde ook voor de E1 de bal weer, een bekerwedstrijd. Wij waren benieuwd hoe ze er voor zouden staan. Nog maar 2 keer getraind en daarnaast een nieuw team met enkele eerstejaars en enkele tweede jaars.  Al met al wel een leuke groep jongens die allen aan elkaar gewaagd zijn qua voetbal. Dat heeft zich direct geuit in deze pot voetbal.
Over naar de wedstrijd, welke begon met een minuut stilte vanwege het overlijden van ons bestuurslid Gert Heijsteeg.

Meerkerk begon slordig aan de wedstrijd, zeg maar onwennig. En een beetje onder de indruk van de tegenstander, waarvan de meesten een kop groter waren. Er werd meer naar de tegenstander gekeken, dan naar de bal. Maar dat zou veranderen gedurende de wedstrijd. Al dan niet terecht, Arkel opende de score. Gelukkig raakte de boys daar niet direct van onder de indruk. Sterker nog, we gingen steeds beter voetballen.
Wat uiteindelijk resulteerde in de verdiende gelijkmaker door Daley, op aangeven van Martijn.
Helaas viel de 1-2 enkele minuten later door een onoplettendheid in de Meerkerkse defensie. Maar ook nu liet Meekerk zich niet van de wijs brengen. Gosse trok de stand weer gelijk, ook nu weer op aangeven van Martijn. Kort hierna floot de scheids voor de welverdiende rust.

Onze jongens begonnen sterk aan de tweede helft. Mede dankzij de enorme vechtlust welke Gosse en Jens op de mat lagen als middenvelders. Wat een loopvermogen hebben die jongens. Daar gaan we nog een hoop plezier aan beleven. Zonder anderen tekort te doen overigens. Zoals eerder gemeld hebben we een goed stel jongens in deze E1. Het harde werken werd dan ook beloond. Martijn zorgde voor de verdiende voorsprong van 3-2. Arkel was rijp voor de sloop. Lat en paal hadden meerdere Meerkerkse treffers al in de weg gestaan.
Spijtig genoeg scoorde Arkel toch de 3-3. Daarna leek Meerkerk toch geknakt. Moe gestreden en conditioneel nog niet op orde door te weinig trainingsarbeid. Binnen enkele minuten keken we ineens tegen een achterstand aan van 3-6. Dat was tevens de eindstand. Maar de E1 kon met opgeheven hoofd het veld verlaten.

Er werd een mooie pot voetbal op de mat gelegd. Veel inzet geleverd, fraaie goals gemaakt en vooral samen aangevallen en samen verdedigd.
Kortom, we kunnen tevreden zijn hoe de wedstrijd is verlopen, ondanks de uitslag.

Komende zaterdag speelt de E1 uit om 10.30 uur bij Leerdam Sport.

We zien u graag dan weer langs de lijn.

Henk-Jan