EEN MAATJE TE GROOT

Leerdam Sport'55 E1

E-pupillen, E1, Groep 5 12

5 september 2015 10:30

Vandaag de 2e wedstrijd, wederom een bekerwedstrijd. Jayden verdedigde vandaag het doel. En deed dat zeer verdienstelijk, hoewel de uitslag anders deed vermoeden.
Geen enkel doelpunt viel Jayden te verwijten. Een groot compliment is dan ook op zijn plaats.

Al gauw bleek dat Leerdam Sport een maatje te groot was. De goals vielen heel makkelijk, te gemakkelijk. Angst voor de bal, angst voor de tegenstander, met die instelling gaan we geen wedstrijden winnen. Terwijl daar wekelijks op gehamerd wordt en ook tijdens de wedstrijdbespreking nog eens aangehaald werd.
Binnen een kwartier stonden we met 4-0 achter. Gelukkig deed Jeremy iets aan de stand. Uiteindelijk gingen we met een 7-1 achterstand de rust in.

De rust deed de jongens wel goed overigens. De trainer zette iedereen nog maar eens op scherp, met als resultaat een veel betere tweede helft.

Er werd in de tweede helft veel agressiever gespeeld. Met als resultaat een aantal goede doelpogingen. Daley scoorde 2x  in de tweede helft en Martijn 1x. Alle drie de goals waren fraai, na goed samenspel. Helaas viel er ook één eigen goal te melden aan onze zijde, maar het meest typerende was de laatste goal van Leerdam. Terwijl Leerdam in de aanval ging liepen wij met z'n allen achteruit, zonder deze aanval af te stoppen.
De spits van Leerdam had hierdoor vrij baan en kon de bal gemakkelijk achter Jayden plaatsen. Zo moet het dus niet.....

Ondanks deze behoorlijke nederlaag, hebben we zeker in de tweede helft veel positieve dingen gezien, waar we mee verder kunnen.  Als we meer agressie en durf in ons spel leggen en bovenal concentratie, dan komen de punten vanzelf.

Komende zaterdag de eerste competiewedstrijd tegen het altijd lastige Lekvogels.
Wij zien u allen graag om 08.45 uur op 't Hoog om onze E1 aan te moedigen.

Henk-Jan

PS. In mijn optiek en ook die van onze trouwe supporters langs de lijn eindigde deze wedstrijd in 9-4.