INZET NIET BELOOND

E-pupillen zaterdag, E1, 3e klasse 3.18

12 september 2015 8:45

Ahmet Dickici

De eerste competitiewedstrijd en dan gelijk tegen het altijd lastige Lekvogels. Thijs was uitgeleend aan de D2 en Martijn verdedigde vandaag ons doel.

Onze E1 begon heel sterk aan de wedstrijd, met direct enkele grote kansen. Bij Jeremy stond het vizier op dat moment nog niet op scherp. Vooraf was aangegeven vaker op doel te schieten, als de kans zich voordoet, in plaats van altijd maar de bal het doel in te willen lopen. Zoals gezegd, leverde dit een enkele keer gevaar op. Het resultaat van het hade werken en het creëren van de kansen leverde uiteindelijk in de 7e minuut de verdiende voorsprong op, doelpuntenmaker Jeremy.
En zo bleef het ook in de eerste helft. Er werd superhard gewerkt dat was ook merkbaar, want sommigen wilde graag even gewisseld worden om bij te komen. Alleen jammer dat het harde werken niet in doelpunten werd omgezet. Daarnaast moeten we een groot compliment maken aan onze verdediging. Cesco, Jayden en onze keeper van vandaag Martijn, stonden absoluut hun mannetje.

De rust was meer dan welkom. Even tot rust komen, maar wel geprobeerd de focus op de wedstrijd te houden. Speelkwartier is weer na afloop van de wedstrijd.

De tweede helft was koud begonnen of Lekvogels maakte de gelijkmaker.  En zo bleef het een minuut of tien. Kansen over en weer. Spanning alom. Jeremy liet ons opnieuw juichen door in de 35e minuut Meerkerk weer op voorsprong te zetten.
Toen braken 10 slappen minuten aan, waarschijnlijk door vermoeidheid. want wat was er hard gewerk. Maar door die slappe minuten gaven we wel de voorsprong uit handen. Ineens stonden we met 2-4 achter. Zo onnodig, maar ooh zo waar.
En toch was het niet gespeeld, want ook wij kregen toch enkele grote kansen. Jesse bracht de spanning weer terug door kort voor het einde de 3-4 binnen te tikken.
Zouden we dan toch nog een punt overhouden aan deze strijd? Zou wel verdiend zijn.
De laatste minuut ging in, Wessel werd vrijgespeeld en kon zo doorlopen op de keeper.
Maar helaas ging die bal er niet in.  Lekvogels kreeg nog één keer de kans uit te breken, maar onze goed leidende scheids floot direct voor het einde.

Op dat moment was het balen dat we niet een punt overhielden, maar na enkele minuten kwam de berusting en kunnen we alleen maar trots zijn op deze prestatie. Goed voetbal, hard gewerkt, dan valt er soms te leven met een nederlaag.
En met deze inzet komen de punten vanzelf. Een groot compliment dus aan deze groep!!

Komende zaterdag spelen we uit bij Stedoco in Hoornaar, aanvang wedstrijd 08.30 uur.

Henk-Jan