Orde en Chaos

E-pupillen zaterdag, E2, 5e klasse 5.43

12 september 2015 8:45

Aron de Jong

De E2 mocht vandaag in hagelnieuwe witte tenues aantreden tegen de E5 van Groot Ammers. Groot Ammers speelde namelijk in het geel. In de eerste minuten van de wedstrijd, was al snel duidelijk dat de jongen naar de juiste kleur over speelden. Door een blessure van Myron moeten we hem de komende weken missen. Ondanks dat kwam hij wel even bij zijn team kijken, top!

Met Thijmen in het veld, nam Daan de honneurs waar en stond de eerste helft onder de lat. Hoewel de jongens goed speelden duurde het toch tot de 8e minuut voordat Florentyn de stand opende na een assist van Thijmen. Als snel daarna verdubbelde Bjorn de stand na een assist van Jeftha. Helaas kwam 4 minuten later Groot Ammers weer in de wedstrijd. De jongens lieten de kopjes niet zakken en gaven gelijk weer gas. Een minuut later maakte Florentyn zijn 2e doelpunt van de dag, na een assist van Jeftha. Deze eerste helft werd aardig overgespeeld en hielden de jongens best redelijk hun positie aan en stond er een aardige organisatie. Zo ging Meerkerk de rust in met een 6-1 voorsprong door nog 3 doelpunten van Bjorn en 2 maal Florentyn.

Na aanwijzingen in de rust en het wisselen van keeper (Jeftha) betraden de jongens het veld. Binnen één minuut lag de bal achter Jeftha in het net. Al snel bleek dat het praatje in de rust en de wissels het spel rommelig maakten. Een vrije trap rechtstreeks op doel zorgde drie minuten later voor de 7-2, gemaakt door Thijmen. Groot Ammers kreeg nog 2 maal de kans om te scoren. Toch lag de overhand van bij SVM. Wat resulteerde in nog 2 doelpunten voor Riley, een doelpunt voor Forentyn met assist van Niels en een doelpunt door een kopbal van Bjorn.

We hebben zeker de stijgende lijn te pakken. De eerste horde naar het kampioenschap is genomen. Met meer oog voor elkaar en daardoor nog meer over te spelen zijn meer overwinningen zeker mogelijk.