Meerkerk F3 exelleert na de rust!!

SV Meerkerk JO9-3JM

GJS F7

Mart Boer (schot)
Mart Boer (solo)
Sigi Zaal (solo)
Mart Boer (schot)
Assist: Sigi Zaal

F-pupillen zaterdag, F3, 5e klasse 5.32

19 september 2015 8:45

Aco Bor

Opnieuw dubbele cijfers?

Na vorige week met maar liefst 12-1 te hebben gewonnen, was het vandaag de vraag of er weer een monsterscore kon worden neergezet. We moesten het vandaag zonder onze aanvoerster Resa doen. Dick had Samara tot aanvoerster benoemd en samen stoomden ze het team klaar voor deze wedstrijd.

De warming-up bestond dit keer uit een passvorm en daarna afronden op doel waar keeper Tim de ballen moest tegenhouden. Er werd fanatiek geschoten en we konden zien dat alle koppies op scherp stonden om er een mooie wedstrijd van te gaan maken.

We begonnen met Sigi, Kris en Daniël in de achterhoede. Het middenveld werd gevormd door Luke en Sietze en Samara en Mart moesten voor de doelpunten gaan zorgen.

G.J.S. mocht aftrappen en Meerkerk zette meteen druk op de verdedigers van deze Dalemse club.

Het druk zetten resulteerde al snel in een mooie strakke voorzet van Sietze waar Luke net niet bij kon.

De toon was meteen gezet en Meerkerk kreeg diverse hoekschoppen die zeer bekwaam door Luke werden genomen. Ook Sietze heeft een goede trap in zijn linkerbeen waardoor ook hij wat hoekschoppen voor het doel slingerde.

Uit één van die hoekschoppen kwam dan ook de verdiende 1-0 voorsprong. Kris onderschept de bal uitstekend en geeft een mooie pass op Mart, die helaas op de keeper van G.J.S. stuit. In de rebound is het echter Samara die goed oplet en hard schiet waardoor de bal onder de keeper doorgaat en de 1-0 laat aantekenen. Meteen na de aftrap pakt Daniël de bal goed af op het middenveld en speelt Samara in de voeten. Die heeft een goede actie die net niet beloond wordt met een doelpunt. In de kluts rolt de bal net naast de verkeerde kant van de paal.

De spaarzame aanvallen van G.J.S. op onze helft werden geblokt door onze ijzersterke verdedigers Kris en Sigi. Ook deden Jet, Sietze en Daniël zeer goed verdedigend werk, waardoor keeper Tim weinig tot niets te doen had.

Na weer een prima hoekschop van Sietze belandt de bal voor de voeten van Kris die meteen hard uithaalt. Helaas voor ons werd dat schot geblokt en kwam er een aanval van G.J.S. Het was echter Sigi die met haar snelheid een tegendoelpunt kon voorkomen.

De eerste helft vorderde en na een mooi lopje van Jet op Mart kreeg Sietze de bal voor zijn voeten en schoot de 2-0 binnen. Daarna veroverde Daniël al snel de bal op het middenveld die hem goed speelde op Jet. Jet vond op haar beurt Samara die elkaar goed konden vinden op het veld. Na een mooie actie van Samara schoot zij zelf de 3-0 tegen de touwen. Meteen na dit doelpunt floot de scheids af voor de rust.

Tijdens de rust heeft Dick een aantal tips gegeven wat betrekking had op het overspelen en vrijlopen zodat er in de tweede helft minder op een kluitje werd gevoetbald. Het doel was om toch weer in de dubbele cijfers te komen.

In de tweede helft werd Samara keeper en ging Tim voetballen. Er werd stukken beter uit elkaar gevoetbald en ook het vrijlopen ging beter. De strenge  hand van onze top trainer was duidelijk zichtbaar en wierp gelijk zijn vruchten af.

Meerkerk deed de aftrap. Na een goed samenspel van Daniël en Tim kreeg Jet de bal en haar schot ging maar rakelings naast het doel . Vlak na deze kans kreeg Mart de bal aangespeelt door Daniel en met een mooi hoog schot passeerde hij de keeper van G.J.S.

Na de 4-0 van Mart werd er veelvuldig gescoord. Daniel gooide heel slim de bal naar Jet die in een sprint de verdedigers van G.J.S. het nakijken gaf en heel beheerst de 5-0 liet aantekenen.

Hierna kreeg G.J.S. nog een mooie schietkans maar deze werd vakkundig door Samara uit haar goal gehouden.

Dit was het laatste wapenfeit van G.J.S., want het Meerkerkse team voelde dat er meer inzat en dat er aan de doelsaldo moest worden gewerkt.

Na een strakke corner van Sietze komt de bal bij Kris die een prachtig schot in de benen had. Helaas voor ons ging zijn inzet net naast. Na slordig balverlies bij G.J.S. achterin kon Tim ongehinderd met een rollertje de 6-0 maken. Hierna ging het snel met de doelpunten. Mart scoort na goed storend werk van Kris de 7-0 en 1 minuut later scoorde Sigi na goed doorzetten de 8-0. De batterijen waren leeg bij onze tegenstander en Mart mocht nog een goal maken door de bal op het middenveld te veroveren en op wilskracht de 9-0 te maken.

Nog één goal betekent weer een winst met dubbele cijfers. Die goal viel al snel nadat de keeper van G.J.S. ongelukkig uittrapte en de bal bij Tim belandde. Die reageerde alerter dan de tegenstander en schoof de 10-0 binnen. De wedstrijd liep ten einde en Meerkerk mocht nog een hoekschop nemen. Luke schoot de bal uitstekend voor de goal en in de kluts kwam de bal voor de voeten van Sietze. Die twijfelde niet en schoot prachtig de 11-0 tegen de touwen. Meteen na dat doelpunt floot de scheidsrechter af en waren de drie punten weer binnen. Volgende week gaan we richting Hoornaar om ook daar de overwinning te pakken. We zijn met 23 goals voor en 1 tegen goed begonnen aan de competitie. Aan ons allen de taak om de jongens en meiden scherp te houden en klaar te stomen voor volgende week. Als we vanaf het begin meteen beter uit elkaar gaan staan, nog meer overspelen en de ruimtes in het veld benutten is dit Meerkerk tot nog meer knappe prestaties in staat. Jongens en meiden, veel succes voor volgende week.