Bekeravontuur SV Meerkerk ondanks winst voorbij

Mannen, 1, Groep 1 41

29 augustus 2015 14:30

Vreeswijk, W. van

SV Meerkerk ging vandaag op herhaling in Woudrichem. De entourage was even anders dan twee maanden geleden. Toen wist SV Meerkerk op het Bolwerk zich dankzij een overwinning te handhaven in de 2e Klasse. Vandaag was er opnieuw winst (0-2). De overwinning was verdiend, maar leverde niets op. Oosterhout versloeg SC Everstein met 4-2 en bekert verder.

Solide wedstrijd
SV Meerkerk speelde een solide wedstrijd en was duidelijk verder dan Woudrichem. Vijf minuten voor rust opende Ruud Vink de score. Een mooie combinatie, waarbij Floren Streefkerk de bal naar Dick Kooijman speelde, die vervolgens Ruud in staat stelde de bal binnen te schieten.  Daarvoor waren zowel Dick Kooijman als Ruud Vink al dichtbij de openingstreffer. Beide mikten echter op de paal, waardoor Woudrichem nog met de schrik vrij kwam.

Meer initiatief
In de tweede helft bleef SV Meerkerk de bovenliggende partij. Wel toon de Woudrichem wat meer initiatief. Een redding op de lijn van Gijsbert Bruijnes voorkwam dat Woudrichem terug kon komen in de wedstrijd. SV Meerkerk had daarvoor al gescoord via Machiel van Zessen, die na een mooie voorzet van Martijn van der Hagen de 0-2 binnen schoot. Hier bleef het bij.

Bekeravontuur voorbij

Om 17:00 uur volgde in Oosterhout de andere wedstrijd uit de poule. De thuisploeg won van SC Everstein met 4-2. Oosterhout gaat door naar de volgende ronde. Het doelsaldo was gelijk met dat van SV Meerkerk (+2). Oosterhout scoorde acht keer en SV Meerkerk vijf maal. Dit gaf uiteindelijk de doorslag.

Competitie begint
Volgende week start de competitie. Na drie oefenwedstrijden (2x winst en 1x verlies); drie bekerwedstrijden (2 x winst en 1 x verlies) lijkt SV Meerkerk er klaar voor. De eerste wedstrijd meteen al een topper op ’t Hoog. De pers zal daar vast nog de nodige aandacht aan besteden komende week. SV Meerkerk ontmoet namelijk Almkerk. Een wedstrijd waar nu al naar wordt uitgekeken in beide kampen. Het betekent ook een weerzien met oud-trainer John Vink.

AdG