Nederlaag tegen fysiek sterkere tegenstander

Streefkerk C1

C-junioren zaterdag, C1, 3e klasse 3.6

26 september 2015 10:30

K. Martens

Het is een mooie dag op ‘t Hoog. De zon schijnt en het veld ligt er mooi bij. Vandaag stond de wedstrijd tegen Streefkerk C1 op het programma. Het belooft een mooie pot te worden, want Streefkerk staat op dit moment bovenaan. Na een goeie warming-up is het tijd om het veld op te gaan.

De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Karel Martens. Wij hebben de aftrap en hebben overduidelijk meer balbezit. Er is passie en we strijden weer ouderwets voor iedere meter en iedere bal. De eerste helft komt Streefkerk eigenlijk niet aan spelen toe. Wel zijn ze gevaarlijk in de omschakeling, maar verdedigend hebben we zaakjes goed op orde.

Door een gele kaart bij hun waardoor ze tien minuten met tien man hebben gespeeld, krijgen zij het nog lastiger. Wij als team zetten veel druk, waardoor Streefkerk niet aan spelen toe komt. Het is jammer dat we die tien minuten niet goed benut hebben. Er waren niet veel kansen in de eerste helft, maar de kansen die we krijgen moeten we afmaken. We speelden goed voetbal alleen kon het communiceren beter. Na 35 minuten is de eerste helft voorbij.

We gaan de rust in met 0-0. Sander zei in de rust dat er wel een paar punten beter konden, maar voor de rest was hij tevreden over het spel dat we speelden. Door een fout van het team kwamen we al snel op een nul achter. Dit was een beetje de ommekeer van de wedstrijd. Streefkerk heeft meer balbezit en kwam beter in hun spel. Wij kunnen het fysiek niet meer opbrengen wat de eerste helft wel lukte. In de vijftiende minuut van de tweede helft scoorden ze ook de twee nul. We gingen een in andere formatie spelen dat meer aanvallend was. We kwamen nog een paar keer aan aanvallen toe maar dit leidde niet tot gevaarlijke situaties. Net voor tijd kregen we een penalty tegen, doordat er een speler werd neergehaald. Dit leidde ook nog tot de 0-3.

Ondanks dat we goed begonnen in de eerste helft hebben we het in de tweede helft wel laten liggen. Volgende week krijgen we GJS thuis. Nieuwe ronde, nieuwe kansen, maar voor 3 punten gaan we zeker!!!

Noah.