Helaas weer geen punten voor Meerkerk 4

Ameide 4

... (intikker)
Assist: Rudy Vroege
Christiaan Boer (vrije trap)
Christiaan Boer (vrije trap)

Mannen zaterdag, 4, 4e klasse 09

24 oktober 2015 14:30

Meerkerk 4  -  Ameide 4

Vandaag stond de derby weer op het spel. Beide teams wilde natuurlijk ten koste van alles deze wedstrijd winnen. Vanwege een beker/inhaalronde waren er deze middag weinig wedstrijden op het complex. Vandaar dat deze wedstrijd op het hoofdveld gespeeld werd. Iedereen leek voor de wedstrijd scherp te zijn.

Meerkerk begon vandaag met de volgende elf:

Ruben

Jurre                     Chris                     Daniel
                               Vethje
Boertie                Leon                     Matthias
                               Hijkie
                Ruud                     Mark

Vooraf werd al duidelijk dat Ameide met een sterk team zou beginnen. Er stonden spelers uit het 2e en 3e in het veld. Waarschijnlijk waren ze bang om met hun eigen selectie tegen Meerkerk aan te treden.

In de eerste minuten werd duidelijk dat het voor de achterhoede een pittige middag zou gaan worden. De spitsen van Ameide waren er snel en behendig en gaven maar al te graag te kennen dat ze de bal wilde. Meerkerk begon helaas weer zwak en verloor vaak de bal op gevaarlijke posities.

Na ongeveer 10 minuten kwamen we dan ook met 0-1 achter door geklungel op het middenveld. Niet veel later werd het door snel handelen van hun spitsen 0-2. Meerkerk was het volledig kwijt en stond met hun rug tegen de muur.

Door toch er vol voor te gaan kwam Meerkerk voor rust nog terug tot 2-2. Eerst door een snelle counter via Ruben. Hij raakte zijn uittrap volledig verkeerd maar de bal kwam toch bij Mark terecht. Mark speelde snel Hijkie aan, die de bal diep op Ruudjes gaf. Ruud ging zijn man voorbij en gaf een goede voorzet op de vrijstaande Mark.

De 2e goal was een vrije trap van Boertie. Ruud werd op de rand zestien gehaakt en Karel floot voor een vrije trap. Boertie krulde de bal om de muur heen in het doel. Meerkerk bleef ondanks de gelijkmaker slordig en Ameide kreeg nog een paar levensgrote kansen. Mede door het goede keepen van Ruben bleef het 2-2.

In de 2e helft kwam Ameide helaas toch weer op een 2-4 voorsprong waardoor Meerkerk weer achter de feiten aan liep. Toch bleef iedereen knokken en kwamen we nog op 3-4 door opnieuw een strakke vrije trap van Boertie.

Tussendoor kreeg Hijkie nog een levensgrote kans. Via een goede onderschepping kon hij alleen doorlopen op de keeper, maar helaas schoot hij de bal naast.

Helaas viel de gelijkmaker niet meer en verloor Meerkerk vandaag van een sterk Ameide. De verdediging onder aanvoering van Ruben en Chris stond ondanks deze nederlaag vandaag goed en heeft nog veel tegen kunnen houden. Helaas werden er vandaag teveel persoonlijke fouten gemaakt om hier een punt te pakken.

Toch nog positief nieuws vandaag: er werden de nodige boetepotjes uitgedeeld en Bassie is geen topscorer meer.