SV Meerkerk bereikt weer een mijlpaal

Tricht 1

...

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

23 april 2016 14:30

Cakir, B.

Op een ijskoud sportcomplex ’t Hoog bereikte SV Meerkerk vanmiddag weer een mijlpaal. Dankzij de 1-0 overwinning op Tricht kwamen de geel-zwarten op 48 punten. Een record aantal punten in de tweede klasse voor de thuisploeg in de clubhistorie. Na het behalen van de tweede periode al het tweede succes dit seizoen voor de brigade van trainer coach Theo de Boon.

Geen verwijt
Voorjaarsvakantie; de Arno Wallaard memorial en een voor de tijd van het jaar bijzonder onaangename temperatuur maakten, dat de publieke belangstelling voor de wedstrijd tussen SV Meerkerk en Tricht bijzonder matig was te noemen. Het is lang geleden, dat zo weinig belangstellenden naar ’t Hoog kwamen voor een wedstrijd van ons eerste elftal. Geenszins een verwijt maar slechts een constatering.

Spectaculair begin
De wedstrijd begint bijzonder spectaculair. Nog geen minuut op de klok en al de eerste kans voor de thuisploeg. Theo van Zessen, bij afwezigheid van de geblesseerde Ruud Vink, opererend in de spits, schiet uit de draai. Keeper Glenn Robbemondt redt. Nog geen minuut later scoort Tricht. Scheidsrechter Cakir keurt de goal van Wesley van Maurik af, op aangeven van de assistent scheidsrechter, omdat de doelpuntenmaker buitenspel staat.

Gelegenheidsachterhoede
Beide ploegen zijn kennelijk geschrokken van de eerste minuten. De handrem gaat erop en het lijkt of beide teams kiezen voor zekerheid. Echte kansen vallen er in de eerste helft niet of nauwelijks meer te noteren. Ondanks het feit dat bij de thuisploeg de gehele achterste linie ontbreekt, weet Tricht daar geen raad mee. Al moet gezegd, dat ook de gelegenheidsachterhoede het uitstekend doet. Op de flanken staan Thijs van Klij en David Versluis hun mannetje. Het centrale duo bestaande uit Timothy Cathalina en Sander Vink kun je natuurlijk ook wel om een boodschap sturen. De meest productieve aanvalslinie tot vandaag in de tweede klasse F, die al 54 keer scoorde in 22 wedstrijden krijgt geen schijn van kans.

Twee doelpogingen
Gebeurde er dan helemaal niets in de eerste helft vraagt u zich misschien af. Toch wel. Het is de thuisploeg, die twee keer gevaarlijk wordt. Zo zien we de oprukkende Sander Vink na 27 minuten spelen een pass geven. De bal komt met een gelukje terecht bij Patrick Vuurens, die op zijn beurt de bal teruglegt op Dick Kooijman. Dick schiet. De bal verdwijnt rakelings over het doel. In de slotfase van de eerste helft noteren we nog een schot van Patrick Vuurens. De keeper lost de bal, Thomas Mulders kan net niet profiteren.

Vreugde-explosie
De tweede helft verwacht je toch wat meer actie. Tricht nog strijdend voor een laatste kans om een ticket voor de nacompetitie moet immers. Het komt er niet van. SV Meerkerk controleert de wedstrijd. Sterker; het komt zelfs op voorsprong. Na ruim 70 minuten spelen. Doelpuntenmaker Mechiel van Zessen. Het is Dick Kooijman die een afgeslagen bal oppikt en precies op tijd Mechiel aanspeelt. Mechiel aarzelt niet. Hij ziet vanuit een ooghoek de keeper ver voor zijn doel staan en krult met zijn linker de bal om de keeper heen in de verre hoek. De vreugde-explosie is groot. Het toont de teamgeest bij de geelzwarten. Tricht kijkt beteuterd toe.

Geen krimp
Na de nodige wissels aan beide kanten probeert Tricht de bakens nog te verzetten. De ploeg uit de Betuwe verovert in een tijdspanne van nog geen vijf minuten maar liefst vijf corners en drie vrije trappen op een mooie positie. SV Meerkerk geeft geen krimp. Wordt het al gevaarlijk dan is er altijd nog doelman Klaas-Jan van Zessen, die ook deze middag weer een paar knappe reddingen in huis heeft. De mooiste kans voor Tricht ontstaat een kleine acht minuten voor tijd. In vrijstaande positie verdwijnt de inzet langs de voor Tricht verkeerde kant van de paal. De goed leidende scheidsrechter Cakir voegt terecht nog vijf minuten toe aan de reguliere speeltijd. Kansen komen er niet meer.

Favorietenrol
SV Meerkerk boekt een reguliere overwinning en staat na vandaag weer steviger op de tweede plaats. Een recordaantal punten in de tweede klasse. Volgende week de kraker tegen koploper Almkerk. Bij winst van Almkerk is de ploeg van trainer John Vink kampioen. Zeker weten, dat SV Meerkerk er alles aan zal doen om dit feest niet te hoeven meemaken. Feesten kan Almkerk immers ook 7 of 14 mei, want dat de blauwwitten hun favorietenrol voor de titel gaan waarmaken is na 2-5 overwinning bij Alblasserdam na vandaag wel min of meer zeker.

AdG

Opstellingen

SV Meerkerk

Tricht

Bijzonderheden
Bij SV Meerkerk ontbraken de geblesseerden Gijsbert Bruijnes, Kenny van Gent, Ruud Vink. Koen Vermeer (vakantie) en Gert Jan Koekkoek (geschorst) stonden evenmin op het wedstrijdformulier.
Bij Tricht waren Mike van Kraaij, Arjan Hakkert en Remon van Soelen niet van de partij wegens een blessure.