Meerkerk wint belangrijke wedstrijd

Rudy Vroege (intikker)

Mannen zaterdag, 4, 4e klasse 09

12 maart 2016 14:30

Vandaag stond het 6 punten duel op het programme tegen GJS. Wanneer Meerkerk 4 zou winnen, deed het goede zaken in de top 5 van de competitie. Bij een verlies was het definitief afgehaakt voor het kampioenschap.

Bas en Leon kwamen ons vandaag versterken vanuit het 3e elftal.

De opstelling was als volgt:

Ruben
Chris, Bassie, Vethje en Van Zee.
Boer, Leon, Bas en Hijkie
Mark en Ruudjes

Wissels: Jacco, Jurre, Ralf en Alfred.

Meerkerk begon de wedstrijd niet zo scherp en verloor een paar keer simpel de bal. Gelukkig zonder gevolgen. Na enkele minuten ontstond er vanaf Meerkerkse zijde een vlijmscherpe counter. Bas werd diep gestuurd aan de rechterkant en
krulde de bal perfect voor op de inkomende Ruudjes. Een knappe actie van Bas en een prima voorsprong voor Meerkerk.

GJS had een paar goede voetballers en had veel meer balbezit in de 1
e helft. Maar omdat het tempo aan hun kant veel te laag lag, kregen ze niet veel grote kansen. Ruben was ondanks zijn dikke wang gelukkig fit en rammelde een paar ballen uit het doel. Het spelbeeld bleef de gehele 1e helft hetzelfde: GJS had tot onze zestien de bal en Meerkerk probeerde er soms uit te komen via de counter.

Vlak voor de rust zagen Leon en de scheidsrechter tegelijkertijd een pingpongballetje liggen op het veld. Leon ging vol in de beuk en beide vlogen door de lucht. Het was toch echt Leon die het balletje eerder te pakken had. Gelukkig stond de scheidsrechter wel meteen weer op.

In de rust spraken we af om compact te blijven staan en proberen gevaarlijk te worden via de counter. Meerkerk kreeg na de rust iets meer grip op de wedstrijd doordat GJS minder druk uitoefende op de soevereine verdediging van Meerkerk.

Meerkerk ging steeds beter voetballen en kreeg wat kansjes. Ook GJS bleef gevaarlijk en loerde op de gelijkmaker. Net op het moment dat GJS weer wat druk ging zetten, kwam Meerkerk op een 2-0 voorsprong. Uit weer een goede counter kreeg Jacco aan de linkerkant van de zestien de bal en gaf een kort balletje op Ruud, die de bal uit een moeilijke hoek in het doel peunde. Lekker!!!

De wedstrijd leek gespeeld en de tegenstander had er geen zin meer in. De scheidsrechter moest het vaak ontgelden en kreeg veel kritiek over hem heen. In de 85e minuut kreeg Meerkerk nog een zeer terechte penal nadat Ruudjes was neergehaald in de zestien. GJS was het hier niet mee eens omdat ze vonden dat ze eerder ook een penal moesten krijgen. Ook Meerkerk had eerder al een strafschop moeten krijgen, dus was deze kritiek onterecht.

Hijkie ging achter de bal staan om de strafschop te nemen. Helaas had de keeper van GJS een wereldredding en tikte de bal uit de kruising. Meerkerk  kwam dus niet op een 3-0 voorsprong. Zonde!! (het kan ook zo zijn dat de strafschop slecht was ingeschoten)

In de laatste seconde scoorde Ruudjes nog zijn 3
e van de dag. Een klasse prestatie van onze spits. Meerkerk wint dus deze belangrijke wedstrijd en staat voorlopig op een 3e plek. Sommige spelers uit het team hebben schijnbaar deze overwinning tot diep in de nacht gevierd. Wat een teamspirit.

Volgende week een lastige uitwedstrijd bij Sliedrecht. Hopelijk kunnen we onze ongeslagen status in 2016 voorzetten.