Onterecht verlies

... (e.d.)

C-junioren zaterdag, C1, 3e klasse 3.6

14 november 2015 11:00

Oranje Wit C4-SV Meerkerk C1                     zaterdag 14 november 2015-11-15

Vandaag staat de competitiewedstrijd tegen Oranje Wit op het programma. Om kwart voor tien moeten we ons verzamelen op de parkeerplaats voor vertrek naar Oranje Wit in Dordrecht. Gezien de competitiestand wordt het vandaag een lastig potje, we moeten vandaag winnen, willen we aansluiting houden met de top van de competitie

Na het omkleden beginnen we aan de warming-up, na de warming up lopen we naar het veld toe. De wedstrijd van een ander team is nog bezig. De wedstrijd van ons begint ongeveer 10 minuten later. Voor de aftrap van de wedstrijd houden we 1 minuut stilte voor de slachtoffers in Parijs.

De 1e helft begint, de hele eerste helft is voor ons. We beginnen in de eerste 10 minuten scherp en gaan goed de duels in. Ik vind het zelf de beste eerste 10 minuten van het seizoen. De eerste kansjes waren dan ook voor ons. Om 11:30 valt dan ook terecht het eerste doelpunt voor ons. Een steekbal op Noah , Noah geeft voor en een verdediger van Oranje Wit werkt de bal in eigen doel. We krijgen nog een paar kansen om de scoren te verdubbelen. Een paar minuten erna begint Joshua aan een mooie solo en hij kapt een paar tegenstanders uit. Joshua wordt aangetikt door de tegenstander in de zestien meter. In mijn ogen een 100% zuivere strafschop, maar de scheids denkt er anders over…

De eerste goede kans voor Oranje Wit wordt gelijk een doelpunt. We gaan de rust in met een onverdiend gelijkspel…In de rust wijst de trainer ons erop dat we in de 2e helft de spits moeten uitschakelen, de spits geeft de meeste dreiging van het hele team.

De 2e helft begint, de 2e helft is wat meer voor Oranje Wit dan ons. Ze hebben de wind iets meer mee en hebben ook meer wisselspelers. Het spel is voornamelijk naar een richting, en dat is helaas richting ons doel. Oranje Wit krijgt een aantal kansen door vrije trappen. Maar die worden onschadelijk gemaakt door Ruben, die een goede wedstrijd keept. Ook haalt de verdediging een paar keer nog goed de bal van de lijn waardoor het geloof op een goed resultaat er nog in zit. We krijgen nog een goede kans om de wedstrijd de beslissen. Het schot van Jermy belandt jammer genoeg  op de paal..

Een paar minuten na onze kans krijg Oranje Wit ook nog een aantal kansen. Uiteindelijk scoort Oranje Wit net voor het einde van de wedstrijd  met een lucky goal de 2-1. Dik in de extra tijd scoort Oranje Wit nog een keer met een heel gemakkelijk gegeven strafschop. De 3-1 uitslag is uiterst onverdiend en een beetje geflatteerd. Een gelijkspel had mooi geweest.

Op naar volgende week waar weer een belangrijke uitwedstrijd op ons wacht tegen Stedoco C3, als we deze wedstrijd winnen komen we in punten gelijk met ze.

Marvin Vermeulen