Op naar een spannend slot!

VVGZ D2

SV Meerkerk JO13-1JM

Sam van Veen (schot)
Assist: Axel Baars
Assist: Sam van Veen
Assist: Luuk Cobben

D-pupillen zaterdag, D1, 3e klasse 3.7

9 april 2016 9:45

We zitten inmiddels in de slotfase van het seizoen en de competitie. Gisteren gingen we op bezoek bij VVGZ D2 in Zwijndrecht. Een ploeg die afgelopen maandag onze concurrent Lekvogels wist te verslaan. Thuis wonnen we met 8-0, maar dat zegt dus allemaal niks.  Ties speelt de rest van het seizoen niet meer mee, erg balen voor ons en vooral natuurlijk voor Ties. Als supporter zal hij er uiteraard wel bij blijven. Wessel was weer hersteld van zijn rugblessure, dus gisteren hadden we weer 13 spelers. Wessel kon vandaag helaas de wedstrijd niet uitspelen. Niet door een blessure dit keer, maar door een schoen die van ellende uit elkaar viel. Hopelijk weet Wessel snel weer een nieuw paar schoenen te scoren zodat ook hij gewoon de laatste wedstrijden van het seizoen kan spelen..

De wedstrijd werd goed begonnen en we kregen gelijk wat aardige mogelijkheden. Na 7 minuten spelen resulteerde dit in een mooie goal van Sam. Na goed werk van Axel schoot Sam van zo'n 16 meter de bal over de keeper. Het was jammer dat we na deze goal niet voldoende doordrukte. De felheid en scherpte die tegen Hssc'61 vorige week in overvloed aanwezig was, was gisteren bij tijden ver te zoeken. Gelukkig speelden we tegen een tegenstander die dit niet zou afstraffen. Misschien hielp de kermis op vrijdagavond ook niet mee..

We kwamen een keer goed weg toen uit een vrije trap de bal op de lat belandde. Na 17 minuten voetballen kwamen we ondanks het matige spel op 0-2. De goal was wel schitterend. Een mooie pass richting Milan werd door hem mooi binnen gewerkt. 0-2 was ook de ruststand.

Na rust hetzelfde spelbeeld. VVGZ kon geen vuist maken en wij hoefden daardoor ook niet tot het gaatje te gaan. Toen Bart in de 40e minuut de 0-3 maakte leek de wedstrijd gespeeld. Toch kwamen we nog een klein beetje in de problemen. Acht minuten voor tijd wist VVGZ namelijk de 1-3 te scoren. Balverlies op het middenveld leidde een snelle tegenaanval in. Chris had verder niet veel te doen, maar helaas kon hij dit doelpunt niet voorkomen. Het geloof kwam weer een beetje terug bij de tegenstander, maar gelukkig werd het verder niet spannend meer. Vlak voor tijd maakte Bart op aangeven van Luuk de 1-4 en was de wedstrijd definitief gespeeld. Bart had vandaag te maken met een lastige/irritante tegenstander. Bart heeft dan wel eens de neiging om zich uit de wedstrijd te laten spelen, maar gisteren liet Bart zien dat het enige goede antwoord op zulk gedrag het maken van doelpunten is.

Al met al was het gisteren niet onze beste wedstrijd, maar ondanks dat werd er toch relatief eenvoudig gewonnen. Tegen de nummer laatst kunnen we het ons veroorloven, maar volgende week in onze laatste thuiswedstrijd hoop ik dat we het publiek weer wat meer kunnen vermaken.