Een warm begin van het seizoen

SV Meerkerk MO17-1

SVS'65 MO17-1

27 augustus 2016 10:30

Gerard Radstaat

Zaterdag, 27 augustus 2016.

Vandaag is het seizoen voor de MO17-1 van Sv Meerkerk begonnen met een thuiswedstrijd tegen de meiden van VVAC.
De bedoeling was dat het seizoen geopend zou worden tegen SVS uit Spijk maar die belden afgelopen week dat zij onvoldoende spelers hadden en dus niet aan konden treden. Een telefoontje naar VVAC bracht uitkomst. De MO17-1 van VVAC wilden graag oefenen.

De wedstrijd begon onder een lekker warm stralend zonnetje waardoor Gerard, onze scheidsrechter van vandaag, besloot om 2 drinkpauzes in te lassen.
De eerste helft golfde heen en weer waarbij VVAC de beste kansen had. Maar keer op keer troffen zij Bridget, onze keeper van de 1e helft, op haar post. Omdat er aan beide kanten niet gecoord werd eindigde de eerste helft in 0-0.

De tweede helft was voetballend voor ons en binnen 14 minuten zorgeden Sanne en faith voor een 2-0 voorsprong. Beide doelpunten kwamen voort uit goede uitgespeelde aanvallen. Na deze voorsprong begin de hitte zijn tol te eisen. Een aantal spelers kon het niet meer helemaal aangelopen krijgen en gingen van hun plaats lopen waardoor er enorme gaten op het veld ontstonden. VVAC wist hier nog één keer van te profiteren waardoor de uitslag uiteindelijk 2-1 werd.

Het is een nuttige wedstrijd geweest waarbij iedereen flink wat minuten heeft gemaakt, sommige speelsters op een nieuwe plaats hebben gespeeld en ik beide keepers aan het werk heb gezien.

Ik sluit af met de meiden een compliment te geven voor de inzet ondanks de hitte.
Ik heb  vandaag een aantal dingen gezien waar we zeker aan gaan werken maar ik heb ook zeker een aantal dingen gezien waar we op voort kunnen voortbeorduren.

Met sportieve groet,

John Weijts