Meerkerk speelt gelijk in laatste bekerwedstrijd

Spirit 1

Mannen, 1, Groep 1 0050

27 augustus 2016 14:30

Kalmar, L.

Op deze warme zaterdagmiddag speelt Meerkerk de laatste bekerwedstrijd tegen het ook al uitgeschakelde Spirit uit Ouderkerk a/d IJssel. Spirit speel evenals Meerkerk in de 2e klasse, maar in het district West. Voor de trainers is dit de laatste mogelijkheid om voor aanvang van de competitie wat zaken uit te proberen.

De gasten uit Ouderkerk a/d IJssel starten goed in deze wedstrijd die onder leiding staat van scheidsrechter Kalmar. Keeper Klaas Jan van Zessen moet een aantal keren in actie komen bij afstandschoten, de grootste kans voor de gasten is na een minuut of 20. Een hoge uittrap wordt gemist in het centrum van de Meerkerkse verdediging, de spits van de gasten kan daardoor op het doel van Klaas Jan afstormen. Klaas Jan verricht een knappe redding door het duel van de spits te winnen zodat de stand dubbelblank blijft.

Het duurt tot een minuut of 10 voor rust voor ook Meerkerk zich in aanvallend opzicht  laat zien. Bart Koomans stuurt Wilmar van Bruggen weg. Wilmar doet niets verkeerd en schiet in, keeper Bastiaan Haasnoot doet het echter nog iets beter en weet de inzet te keren.

Op slag van rust ontstaat de 2e grote kans voor Meerkerk als Theo van Zessen Bart Koomans schitterend wegstuurt. Ook Bart komt oog in oog met keeper Haasnoot, maar weer weet de keeper van de gasten meester van de situatie te blijven.

Na rust probeert Meerkerk het meteen energiek aan te pakken. Waar Spirit veel  en kort combineert probeert Meerkerk directer te spelen. Dit gaat steeds beter werken, zeker als na een kwartier Ruud Vink en en Floren Streefkerk in het veld komen. Ook verdedigend heeft Meerkerk zijn zaakjes  op orde.

Toch komt Meerkerk na een minuut of 20 onverwacht op achterstand als een foutje in de verdediging wordt afgestraft.  Na de achterstand doet  Meerkerk er nog een schepje bovenop om de gelijkmaker te forceren. Het gevolg is dat de wedstrijd erg levendig wordt. Zo wordt Ruud Vink erg gevaarlijk na een goede lange bal van Jacco van Zessen. Ruud tilt de bal helaas over de lat.

Er ontstaat veel  Meerkerkse dreiging waarbij de invallers Ruud Vink en Floren Streefkerk  vaak een belangrijke rol spelen.

Floren krijgt al eenmaal een schietkans, een verdediger van Spirit weet het hem zo moeilijk te maken dat het schot voorlangs gaat. Toch zou het doelpunt zich aandienen. Het is een minuut of 10 voor het einde als Ruud Vink op links doorbreekt en de bal op maat geeft aan Floren Streefkerk. Floren was prima meegelopen en had daardoor weinig moeite de gelijkmaker in het doel te werken. Een verdiende gelijkmaker op dat moment.

Na de gelijkmaker wil Meerkerk nog meer, maar moet oppassen voor de uitvallen van de gasten.  De laatste kansen zijn voor Meerkerk. Eerst komt Wilmar van Bruggen vrij voor de keeper, voor de derde maal deze middag weet Bastiaan Haasnoot op soortgelijke wijze redding te brengen.

Een minuut later krijgt Wilmar nogmaals een kans, hij probeert met een lob de keeper te verrassen, maar vooral door vermoeidheid is de boogbal  net onvoldoende.

Na een  2e helft met veel doelkansen  is de eindstand in deze sportieve wedstrijd 1 – 1 die prima is geleid door scheidsrechter Kalmar.

Volgende week begint Meerkerk de competitie met een thuiswedstrijd tegen Heukelum.

K.O.