Een echte teamprestatie!

Assist: Julian Pluym

Onder 13, JO13-1, Groep 6 03

3 september 2016 8:30

Vanmorgen stond het eerste bekerduel op het programma voor de mannen van JO13. De andere trainert Christian geniet nog van een heerlijke vakantie op een Spaans eiland dus vandaag werd Mike Kersbergen ingevlogen om de technische staf weer compleet te maken. Uiteraard waren Piet Versluis en René de Kluijver ook aanwezig als leider en vlagger. En de vaste supportersschare mag ik natuurlijk ook niet vergeten, leuk dat er zoveel ouders komen kijken bij wedstrijden en trainingen!

Om stipt 07:45 vertrokken we vanaf Sportpark ’t Hoog richting de glasstad. Gosse was een weekendje weg maar verder was de selectie compleet. Thijs vertelde dat hij niet helemaal fit was dus hij vroeg of hij als wissel mocht beginnen. In de kleedkamer werd de opstelling bekend gemaakt, we begonnen met de volgende namen:

Chris

Sybe                                     Niels                                     Ties

Jente

Julian                                    Sam ©                                 Jeftha

Jesse                                    Jeremy                                Boyd

Wissels: Thijs & Myron

Nadat we alle afspraken nog een keer hadden doorgenomen gingen we richting het veld. Na een korte warming-up begonnen we aan de wedstrijd. We stonden erg goed vandaag. Keeper Chris heeft in de eerste helft alleen terugspeel ballen gehad maar speelde vandaag erg attent en scherp. Ik hoop dat hij dat op de trainingen ook laat zien deze week. Sam vocht vandaag mooie duels uit met de captain van LRC. Halverwege de eerste helft kwamen Thijs & Myron binnen het veld voor Sybe & Jeftha. De grootste kansen in de 1e helft waren voor Sv Meerkerk. Jeremy schoot na een mooie bal van Sam met een vlammend schot over. Verder werden we vooral gevaarlijk vanuit de 2e lijn. De keeper van de tegenstander had er steeds goed het oog in.

In de rust besproken dat we soms iets meer rust aan de bal moeten houden en niet direct de diepte hoeven te zoeken. Julian en Myron werden gewisseld. Myron had veel last van zijn blessure dus voor hem zat de wedstrijd erop. Hopelijk kan hij deze week weer wat oefeningen meedoen op de training. Ook in de 2e helft waren de beste kansen weer voor Sv Meerkerk. De bal mocht er echter niet in vandaag. Jeremy was nog één keer dicht bij de 0-1 maar de keeper was weer op tijd terug. Naarmate de 0-1 uitbleef werden wij ook wat slordiger achterin waardoor LRC gevaarlijk kon worden. Gelukkig was Chris samen met zijn verdedigers de situatie steeds weer de baas. Julian kwam er halverwege de 2e helft in voor Jeremy.

Uiteindelijk kregen wij toch het verdiende doelpunt. Na een snelle uitbraak kreeg Julian de bal aan de linkerkant, hij gaf een goede steekbal op Boyd. Boyd nam de bal nog een klein stukje mee en schoot de bal langs de keeper in de goal. Yess 0-1 en nu vasthouden de laatste paar minuten. We zijn niet meer in de problemen gekomen en zodoende pakte we de eerst drie punter in het bekertoernooi. Een mooie teamprestatie mannen! Lekker voetballen, plezier maken met elkaar en dan weet ik zeker dat we een mooi seizoen gaan beleven met elkaar!

RB

P.s. Bijgaand heb ik ook enkele foto's geplaatst. Dit zijn foto's van het oefenduel tegen vv Streefkerk, toen hadden we echter nog geen mogelijkheid om ze te plaatsen. Anton, bedankt voor de foto's!