Meerkerk de gelukkigste in wedstrijd tegen Hardinxveld

Hardinxveld 1

Bart Koomans (schot)
... (intikker)
... (kopbal)
Wilmar van Bruggen (afstandschot)

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

1 oktober 2016 14:30

Wattel, B.

In de week van de scheidsrechter speelt Meerkerk de thuiswedstrijd tegen Hardinxveld. Scheidsrechter is vandaag de heer Wattel die dit voorjaar zo’n onplezierige middag had bij de nacompetie wedstrijd tussen Heukelum en sc Amstelwijck. We zijn blij dat hij na deze vervelende gebeurtenis niet gestopt is met het leiden van wedstrijden. Laten we allemaal blij zijn met mensen zo als hij die naar beste eer en geweten wedstrijden fluiten. Zonder scheidsrechters is voetballen niet mogelijk.

In het elftal van Meerkerk ontbreekt Koen Vermeer in verband met vakantie, terwijl  Floren Streefkerk nog geblesseerd is. Gelukkig is aanvoerder Gert Jan Koekkoek vandaag weer van de partij. Tegenstander Hardinxveld heeft technisch vaardige spelers maar heeft na 4 wedstrijden pas 3 punten, gewoon te weinig voor een ploeg met deze kwaliteiten. Meerkerk kan de borst natmaken want de gasten zullen hartstochtelijk proberen 3 punten aan het totaal toe te voegen. In de aanvangsfase zijn er geen grote krachtsverschillen, Hardinxveld probeert met verzorgd spel het  vijandelijke doel te vinden, Meerkerk probeert het met een snelle omschakeling.  Bij zo’n snel omschakel moment komt Thijs van Klij aanvallend aan de bal, de voorzet die hij loslaat komt net niet bij Wilmar van Bruggen.

Even later moet dezelfde Thijs van Klij verdedigend vol aan de bak om een aanval van Hardinxveld te onderbreken, dit lukt hem ten koste van een corner. De eerste echt grote kans voor Meerkerk zien we na een kwartier spelen als Sander Vink een gevaarlijke vrije trap neemt. De bal heeft veel effect, zo veel dat Gert Jan Koekkoek en Wilmar van Bruggen er net niet bij kunnen. Enige minuten later komt Meerkerk vrij onverwacht op voorsprong als Bart Koomans over de linkerflank wordt weggestuurd. Bart komt naar binnen en weet met een geplaatst schot  keeper Sjoerd de Groot te verrassen. Na een kleine 20 minuten komt Meerkerk zo op een 1-0 voorsprong. Hardinxveld is nauwelijks onder de indruk van de achterstand. Danny van den Bout breekt door en kan slechts met de grootste moeite worden gestuit door de Meerkerkse verdediging.

Na een half uur spelen zien we een schitterende Meerkerkse aanval als Sander Vink over links doorbreekt. Hij laat een harde,  afdraaiende voorzet los. Wilmar van Bruggen komt inlopen en is precies op het juiste moment bij de eerste paal om 2-0 binnen te tikken.

Het moet in het Hardinxveldse kamp een enorme opdoffer geweest zijn, aan het spel is dat niet te merken. De rood-witten spelen goed voetbal en lijken niet onder de indruk van de ruime achterstand. Richard Zwakhals krijgt namens de gasten een kans, maar hij schiet naast. In de laatste minuut voor rust valt alsnog het verdiende aansluitingsdoelpunt. Robin de Kok schiet hard in, Klaas Jan van Zessen kan de bal ter nauwernood keren, maar moet een rebound weggeven, deze wordt door Umut Takac binnen gewerkt. Zo wordt de ruststand 2-1 en heeft Hardinxveld het gevoel dat het nog niet verloren is.

Meteen na rust blijkt dat dit gevoel helemaal juist is. Uit een corner wordt de bal ingekopt, de doelpuntenmaker kan ik u niet noemen. Bij de Hardinxveldse spelersbank dacht men aan een eigen doelpunt, dit werd tegengesproken op de spelersbank van de thuisploeg. Wie de doelpuntenmaker ook was doet er minder toe, voorop staat dat Hardinxveld vanaf dit moment vol voor de overwinning gaat. Klaas Jan van Zessen brengt meer dan eens redding bij Hardinxveldse kansen. De aanvallers Umut Takac en Richard Zwakhals van de gasten zijn vaak erg dreigend. Na een minuut of 20 in de 2e helft is het weer Wilmar van Bruggen die namens de thuisclub voor een belangrijk wapenfeit zorgt. Met een hard schot van afstand zorgt hij voor de nieuwe Meerkerkse voorsprong, 3-2 dus.

Vanaf dat moment gaat Hardinxveld vol voor de aanval. De fysiek sterke Niels Nomen komt de aanval versterken. De druk op het Meerkerkse doel is regelmatig groot en Klaas Jan van Zessen kan zich zodoende meerdere malen onderscheiden. Zelfs in de 90e minuut moet hij nog een schot van Rick Lodder over de lat tikken. Uiteindelijk zou hij zijn doel verder schoon houden en redt daarmee de punten voor Meerkerk.

Na het laatste fluitsignaal van arbiter Wattel is iedereen bij de thuisploeg blij met het resultaat, tevens is er het besef dat de uitslag even goed andersom had kunnen zijn .

Volgende week speelt Meerkerk de uitwedstrijd tegen Altena in Nieuwendijk.

K.O.