Meerkerk pakt drie punten tegen Wilhelmina’26

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

15 oktober 2016 14:30

Piket, D.

Vandaag speelt Meerkerk een thuiswedstrijd tegen Wilhelmina’26 uit Wijk en Aalburg. Als speciale gast is vanmiddag voormalig directeur van het Hoog Gerrit Versluis aanwezig. Het initatief om Gerrit uit te nodigen komt uit de spelersgroep, een prima idee lijkt mij zo!

Bij Meerkerk zijn aanvoerder Gert Jan Koekkoek en Bart Koomans weer terug na hun blessure.  Floren Streefkerk ontbreekt nog, maar ook zijn rentree is aanstaande. Theo van Zessen ontbreekt vanmiddag door een familie uitje. De wedstrijd van vanmiddag staat onder leiding van scheidsrechter Piket uit Dordrecht.

De gasten uit Wijk en Aalburg beginnen sterk aan de wedstrijd, bij balverlies hebben ze snel voldoende mensen achter de bal, bij balbezit waaiert het team snel uit over de volle breedte van het veld. Meerkerk heeft het er knap moeilijk mee, zonder dat Wilhelmina’26 nu meteen grote kansen krijgt. De gasten komen in de beginfase niet verder dan een schot van Nick Linnenbank dat over het doel gaat. De eerste aanvallende actie van Meerkerk komt  pas na een kwartier voetballen. Wilmar van Bruggen geeft een voorzet, maar deze kan helaas niet worden binnen getikt door Ruud Vink.

Vanaf dit moment wordt het overwicht van de gasten uit Wijk en Aalburg minder, juist daardoor krijgen zij meer ruimte om te counteren. De meeste mogelijkheden blijven dan ook voorlopig voor Wilhelmina’26. Een harde inzet voor het doel wordt door Robert Bouman naast het doel getikt, Klaas Jan van Zessen hoeft hierbij niet in te grijpen. Even later zien we een gevaarlijke corner van Wilhelmaina’26. Deze wordt door Kelvin van Es gevaarlijk ingekopt, de bal verdwijnt via het hoofd van één van de Meerkerkse verdedigers over het doel. Het laatste wapenfeit van de gasten in de 1e helft komt voort uit een verre inworp. Deze komt bij spits Nick Linnenbank, scheidsrechter Piket fluit deze gevaarlijke situatie af om voor mij onduidelijke reden.

Het duurt tot de extra speeltijd van de eerste veld voordat de wedstrijd op zijn kop wordt gezet. Wilmar van Bruggen krijgt de bal dicht bij de cornerpaal in zijn bezit terwijl  hij omsingeld is door in het blauw/zwart gehulde tegenstanders. Ondanks het numerieke overwicht van de verdedigers weet Wilmar een bruikbare voorzet af te leveren. Deze voorzet wordt door Ruud Vink op waarde geschat. Bij de 1e paal werkt hij de bal in het doel, een enigszins gelukkige voorsprong in de rust is hiermee een feit.

Na rust komt Wilhelmina’26 feller uit de kleedkamer. Het is niet alleen felheid op de bal, maar helaas ook minder positieve felheid op de tegenstanders. Scheidsrechter Piket krijgt  de handen vol aan de wedstrijd, hij probeert het eerst zonder kaarten af te doen, uiteindelijk ontkomt hij er niet aan het gele kartonnetje een aantal keren te tonen. Er wordt ook nog gevoetbald, op aangeven van Wilmar van Bruggen breekt Bart Koomans door. Keeper Martijn Knoop doet alles goed en ziet kans Bart van het doel af te dwingen. Daardoor gaat de schotkans verloren, Bart probeert met een voorzet alsnog een ploegmaat is stelling te brengen. Hij vindt slechts een verdediger waardoor de kans verloren gaat.

Youri van Blanken speelt een goede 2e helft en ziet kans om op techniek buiten de fysieke slag op het middenveld te blijven. Hij kiest steeds voor de voetballende oplossing en is daarmee een rustpunt op het middenveld. Dick Kooijman weet nog een keer door te breken over de rechter vleugel en geeft een goede voorzet. De bal komt bij Mechiel van Zessen voor zijn rechterbeen. Mechiel is linksbenig en durft het niet aan om met zijn zwakke been uit te halen. De bal komt uiteindelijk bij Sander Slomp, zijn schot zwaait af.

In de laatste minuten is het nog aan Klaas Jan van Zessen om zich te onderscheiden. Een hard schot met een vervelende stuit weet hij keurig naast zijn doel te tikken. Ook bij de hieruit volgende corner toont hij zich de baas van de situatie. Zo kan Meerkerk de krappe 1-0 tot eindstand promoveren.  Knap is het dat Meerkerk verdedigend “de nul” heeft gehouden.

Volgende week is er geen competitievoetbal, zaterdag 29 oktober speelt Meerkerk in Wijk bij Duurstede tegen sv CDW.

K.O.