Leerdam Sport'55 3 - SV Meerkerk 4

Leerdam Sport'55 3

Mannen zaterdag, 4, 4e klasse 10

12 november 2016 14:30

Meerkerk blijft aan kop ondanks gelijkspel

Na een knappe 1-0 overwinning op Rijsoord stond vandaag alweer de volgende topper op het programma, Leerdam Sport 3. Leerdam staat 1 punt achter koploper Meerkerk dus er is alles aan gelegen vandaag om niet te verliezen dan wel te winnen. Om uiteenlopende redenen zijn de volgende spelers afwezig vandaag: Hassan, Jokertje, Knaak 1 en Vetje. We hebben een heerlijke warming-up met de E –pupillen ballen van Leerdam Sport aangezien niet voor het eerst dit seizoen we de ballen zijn vergeten.

Meerkerk begint wat voorzichtig aan de wedstrijd waardoor Leerdam aan voetballen toekomt en Meerkerk in de beginfase vooral achter Leerdam aan moet lopen. Leerdam heeft 2 handige maar ook buitengewoon irritante buitenspelers waar Jurre en Rico Z. hen handen vol aan hebben. Naarmate de eerste helft vordert beseffen we dat Leerdam toch wel wat beperkter is dan we wellicht vooraf gedacht hadden en krijgen we een aantal goede kansen. Zo is het in eerste instantie Eddie die een vrije schietkans krijgt maar te hoog mikt en later Leon gehinderd door hen centrale verdediger net niet kan afronden. Ook Appie die steeds goed inschuift krijgt een mooie schietkans maar die gaat net langs de kruising. Toch krijgen we de wedstrijd niet helemaal onder controle doordat we teveel balverlies hebben voorin. We hebben vaak meer tijd dan we denken te hebben waardoor we de verkeerde beslissingen nemen en het steeds net niet goed uitgespeeld wordt. Tel daarbij op dat ook de scheidsrechter nou niet bepaald in ons voordeel fluit waardoor we met 0-0 gaan rusten.

Meerkerk start het eerste kwartier van de 2e helft sterk en het lijkt wachten op een doelpunt. De scheidsrechter voelt dat blijkbaar ook aan en na een overtreding van Boertie op het middenveld moet hij 10 minuten gaan rusten in verband met een tijdsstraf voor een gele kaart. Meerkerk verdedigd echter goed en met name de linksbuiten van Leerdam krijgt geen voet aan de grond bij Jurre waardoor hij zijn frustraties niet onder stoelen of banken schuift tegen andere spelers.               Circa 5 minuten na de gele kaart van Boertie moet ook een speler van Leerdam gaan zitten. Ook dit was wat Meerkerk betreft onnodig, maar blijkbaar wilde de scheidsrechter zijn eerdere fouten herstellen. Maar goed, genoeg over de man in het zwart,  want ook Meerkerk liet het met name in de afronding af weten of had pech. Zo belande een kopbal van de ingevallen Ruben op de lat en schoot Hijkie de bal te zacht in waardoor de keeper makkelijk kon ingrijpen. In de laatste 10 minuten van de wedstrijd was Leerdam juist weer wat sterker en schoten zij nog 1 keer rakelings over. De scheids vond het na 41 minuten wel genoeg en floot voor het einde. Enigszins teleurgesteld zochten we de kleedkamer op, maar door het verlies van Noordeloos en het uitzicht op onbeperkt spareribs bij La Stancia in Leerdam was die teleurstelling snel verdwenen. Helaas moest u verslaggever van vandaag zelf verstek laten gaan voor het diner en de Gouden Leeuw maar er is ongetwijfeld nog veel gedronken, er zijn veel moeders belachelijk gemaakt en er is fel gestreden tussen Vetje en Rico Z over het aantal te verwerken Spare Ribs. Volgende week wacht de bekerwedstrijd tegen SC Everstein 3 in de volgende ronde van de beker.