DERBY VERLOREN

Ameide JO11-1

Wessel van Zandwijk (afstandschot)

1 oktober 2016 10:00

In de derde wedstrijd van deze nacompetitie mogen wij op bezoek bij onze buren in Ameide. Nieuw in onze ploeg is Lars van Bemmel, die gelijk vol aan de bak mocht vandaag, na pas een enkele keer getraind te hebben.

De warming-up leek wel een speelkwartier, het was lachen, gieren en brullen. Maar scherp en opletten zou een betere optie geweest kunnen zijn. Dit vertaalde zich helaas terug in de eerste helft.

Na 3 minuten gevoetbald te hebben lag de bal al achter Bjorn na zeer slap verdedigen. Overigens hadden wij net daarvoor wel de eerste kans.
Gelukkig deden we snel wat aan de stand doordat Wessel met een afstandschot de keeper van Ameide verschalkte.
In de 7e minuut kwamen we toch weer op achterstand door wederom veel te slap de duels in de gaan. Zo viel ook de 3-1 en later de 4-1. Langs de kant waren we bang voor een monsteruitslag. Meerkerk was rijp voor de sloop. En met deze achterstand komen ook ineens de pijntjes en kwaaltjes die er bij een voorsprong, hoe gek ook, nooit zijn.

De rust was dan ook meer dan welkom. Uit betrouwbare bron kan ik u melden dat het donderde in de kleedkamer. Geen gevloek, dat hoort niet, maar wel heel, heel duidelijke taal, dat een dergelijke instelling JO11-1 onwaardig is. Dus of de mouwen opstropen, of lekker gaan douchen waren de mogelijkheden. Iedereen koos er voor om toch de strijd maar aan te gaan.

De boodschap was aangekomen. Meerkerk zocht de aanval keer op keer en gaf niets weg. Ameide stond onder druk en kwam er ook niet meer uit. Het duurde desondanks tot de 34e minuut waarin we eindelijk scoorden. Na een scherpe voorzet van Lars wist Wessel met zijn punt de bal achter de keeper te plaatsen.
In de 38e minuut de aansluitingstreffer. Lars gooide in op Martijn die de bal na één aanname hard en hoog achter de keeper schoot. Fraaie goal, dat moet gezegd worden.
De supporters uit Ameide waren muisstil.

Helaas viel 2 minuten nadien toch de goal voor Ameide waardoor het verschil weer 2 punten bedroeg. Stand 5-3. Meerkerk kon niet meer, de mannen hadden alles gegeven. Floor liet zich wisselen, was leeggespeeld. Hij was ziek geweest van de week, desondanks toch veel werklust op de mat gelegd. In de 48e minuut viel ook nog de 6-3. Dit was tevens de eindstand.

Conclusie is dat we vanaf de eerste minuut scherp moeten zijn en dat moeten proberen vol te houden tot de laatste minuut. Ameide heeft in onze ogen dan ook verdiend gewonnen, maar met meer inzet had het nu ook anders kunnen zijn en dat mogen wij ons zelf aanrekenen.

Komende zaterdag mogen we vol aan de bak. Dan ontvangen we thuis koploper SVW om 08.45 uur.

HJ