GELIJKWAARDIG AAN KOPLOPER

Onder 11 zaterdag, JO11-1, 3e klasse 18

8 oktober 2016 8:45

Ahmet Dikici

Onder een heerlijk najaarszonnetje mochten de manschappen vandaag aantreden tegen de koploper. Tijdens de wedstrijdbespreking werd het strijdplan uiteengezet. Het moet in ieder geval beter dan vorige week, toen we zeer matig aan de wedstrijd begonnen.

Helaas had niet iedereen goed geluisterd, want na 30 seconden lag de bal al achter Bjorn, na een te slappe terugspeelbal van onze Niels. Niels heeft een verwoestend schot, kan strak inspelen, maar nu even niet. Daarbij moet gezegd worden dat Niels daarna een foutloze wedstrijd heeft gespeeld en gelukkig niet onder de indruk was van zijn "foutje".  Jammer Niels, kan gebeuren en zeer goed gespeeld de rest van de wedstrijd!!

Daarna werd er van beide kanten een leuke en aantrekkelijke pot op de mat gelegd, waarin we aan elkaar gewaagd waren.  Er werd door onze achterste linie scherp en fel verdedigd en voorin waren onze aanvallers zogaande een plaag voor hun verdediging. Echte kansen ontstonden er niet overigens.
We tellen de 18e minuut toen Martijn de bal hard op de paal schoot. 2 minuten nadien lag de bal toch achter onze keeper. SVW was net even scherper na een afvallende bal vanuit een genomen corner. Daarin moeten wij nog alerter worden. Te vaak staan we stil, in plaats van de afvallende bal op te vangen. Met een 0-2 achterstand gingen we de rust in.

In de rust werd de taktiek nog eens doorgenomen. Sommigen snapte niet precies wat er verwacht werd, gaven ze aan in de rust. Na een duidelijke uitleg van Jan en ondergetekende gingen de mannen met een goed gevoel de tweede helft in. We waren namelijk niet kansloos tegen de koploper, van een gelijkwaardig spel was zeker sprake.

Na de aftrap werd de bal direct afgejaagd door onze mannen. Dit vertaalde zich dan ook uit in een snelle aansluitingstreffer. Ditmaal was het Jayden die de bal hard achter de keeper van SVW schoot. Ook vandaag speelde Jayden weer een ijzersterke wedstrijd. Veel drang naar voren, maar zal nooit zijn verdedigende taken uit het oog verliezen. Een absolute leider in het veld, die zijn medeverdedigers daar waar nodig verbaal op hun taken wijst.
In de 29e minuut viel de meer dan verdiende gelijkmaker. Na een overtreding van SVW, ging Wessel achter de bal staan om de toegekende vrije trap te nemen. De vrije trap zelf was niet geweldig, een "Gudelj" zeg maar, maar onze Floor was er als de kippen bij om de bal achter de keeper te schieten. Een echte spits, scherp voor de goal.
De 10 minuten na de gelijkmaker waren in het voordeel van ons. Aantal kansen, sterk in de duels, veel drang naar voren, maar oppassen geblazen als SVW er eens uit kwam.
Helaas viel in de 41e  minuut toch een goal te melden aan de zijde van SVW na een fraai afstandschot. Na deze goal gaven wij niet op en bleven knokken voor de zo verdiende gelijkmaker.
De aanvallen van ons werden wel steeds spaarzamer, de pijp was aardig leeg. Moe gestreden. In de laatste minuut van deze fraaie pot voetbal kwam SVW er nog een keer uit en scoorde de uiteindelijke 2-4. Dit was dus tevens de eindstand.

Al met al kunnen we terugkijken op een sterke wedstrijd van onze zijde, waarin we totaal niet onderdeden voor de huidige koploper. Dat geeft de burger moed voor de komende wedstrijd.

Komende zaterdag mogen we op bezoek bij Groot Ammers en spelen we lekker vroeg om 08.30 uur.

HJ