JO13-1 sluit competitie af met een uit overwinning tegen Dubbeldam

Dubbeldam JO13-3

SV Meerkerk JO13-1JM

Sam van Veen (schot)
Chris van Herk (intikker)
... (corner)

26 november 2016 12:30

Vandaag op een voor JO13-1 ongebruikelijk laat tijdstip (12:30 uur) speelde we onze laatste competitiewedstrijd van het seizoen tegen Dubbeldam. Door de nederlaag van vorige week spelen we niet meer mee voor het kampioenschap maar voor de hoogste mogelijke klassering. Dat is de derde plek op de ranglijst. Ook vandaag was helaas Niels nog afwezig. We hopen allemaal dat je snel hersteld en weer kan aansluiten. Voordat de wedstrijd begon is er door Anthon Lodewijks nog een teamfoto gemaakt en zijn alle spelers en staf ook individueel op de foto gegaan. Bedankt daarvoor Anthon.

SV Meerkerk begint de wedstrijd goed en profiteert van de ruimte die Dubbeldam in de beginfase weg geeft. Zo krijgt met name Chris in de eerste minuten al 2 kansen om de score te openen maar is zijn afronding niet zorgvuldig genoeg. In de 4e minuut veroverd Sam de bal op het middenveld en ligt het veld helemaal open en kan hij op snelheid richting de keeper van Dubbeldam. Sam schuift de bal beheerst laag in de hoek en Meerkerk staat op 0-1. In de fase daarna blijft Meerkerk druk houden en spelen we vooral op de helft van de tegenstander. Zowel Chris als Bram krijgen kansen op de 0-2 maar we ronden niet goed af waardoor Dubbeldam in de wedstrijd blijft. In de 12e minuut valt toch de belangrijke 0-2. Een combinatie tussen Sam en Boyd waarbij de laatste de bal bij Chris bezorgd die nu wel trefzeker is. In de periode die daarop volgt wordt de wedstrijd wat meer gelijkwaardig. Meerkerk is slordig in balbezit en zakt te ver in waardoor Dubbeldam af en toe doorkomt. Ondanks het goede verdedigende werk van met name Jente en Ties, die erg sterk spelen vandaag, valt in de 20e minuut de 1-2. Er is bij een afgeslagen corner geen druk op de bal en een speler van Dubbeldam staat volledig vrij bij de 2e paal. Tot aan de rust gebeurt er weinig meer.

In de rust worden er wat aanwijzingen gegeven met betrekking tot het bewegen zonder bal en verdedigend koppen maar vooral ook om te waken voor onderschatting. Het eerste gedeelte van de 2e helft is van een matig niveau van beide kanten wat ook weinig kansen oplevert voor beide doelen.  In de laatste 10 minuten probeert Dubbeldam wat meer te drukken echter dit levert voor hen nauwelijks kansen op. Meerkerk krijgt hierdoor meer ruimte voorin echter het lukt met name Boyd steeds net niet om te scoren. Een terechte overwinning die we met name te danken hebben aan een sterke openingsfase. Afhankelijk van het resultaat van IFC die nog een wedstrijd moet spelen sluiten we de competitie af met een 3e plek. De trainers zijn tevreden over het verloop van de eerste seizoenshelft. Er is nagenoeg elke week geknokt voor elke meter waardoor we vaak in de 2e helft nog de overwinning over de streep konden trekken. We weten dat er kwaliteitsverschil is tussen spelers en een compliment aan de spelers hoe ze daar mee omgaan.  Volgende week voor de volgende bekerronde tegen Lekvogels en daarna lekker de zaal in.