Eerste nederlaag voor de kampioen ... ??

LRC MO17-1

SV Meerkerk MO17-1

Anoniem (lob)

Meisjes onder 17 zaterdag, MO17-1, 2e klasse 08

10 december 2016 10:15

Zaterdag, 10 dec. '16 om 10.15 uur
LRC MO17 - Sv Meerkerk MO17

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen de meiden van LRC MO17 in Leerdam op het programma. De thuiswedstrijd was geeindigd in een 1 - 4 nederlaag.
LRC is vorige week kampioen geworden in onze competitie en hebben nog geen wedstrijd verloren. Ze hebben tot nu toe 18 punten uit 6 wedstrijden.
In mijn verslag van vorige week heb ik aangegeven dat wij vandaag LRC de eerste nederlaag van het seizoen zouden gaan toebrengen.
Al met al waren er dus voldoende redenen aanwezig om er een mooie pot van te maken.

De eerste helft was een gelijk opgaande strijd. Het spel golfde heen en weer en aan beide kanten werden kansen gecreeerd. LRC was het eerst doeltreffend en kwam door een snelle aanval op een 1 - 0 voorsprong.
Maar .. we waren niet uit het veld geslagen en we bleven goed mee voetballen.
Na een spelhervatting kwam de bal bij Joëlle en die zag vanuit haar ooghoeken dat de keeper van LRC te ver voor haar doel stond. Met een werkelijk waar prachtige lob scoorde  Joëlle de verdiende gelijkmaker. Hierna bleef het spel heen en weer gaan maar werd er verder niet meer gescoord. Hierdoor gingen we met een verdiende 1- 1 stand de rust in.

Via via hoorden we dat LRC een beetje aangeslagen was. Ze zijn blijkbaar niet gewend aan een tegenstander die mee voetbalt en (bijna) gelijkwaardig is ...
Zou er dan in de 2e helft een verrassing aan komen ?

In de rust gaven de meiden zelf aan dat het wel redelijk ging. Ik heb dat bevestigd en aangegeven dat als we de 2e helft zo door blijven voetballen, met een paar kleine aanpassingen, dat er misschien wel winst te behalen is. De winst in het spel dat er te behalen valt is: betere bezetting op het middenveld, spitsen niet zo diep gaan staan en sommige speelsters iets feller in de duels. En als laatse wat de meeste winst zou brengen: meer rust aan de bal waardoor we langer in balbezit blijven en kansen kunnen creëeren.

De 2e helft verliep echter helemaal anders dan verwacht en gehoopt. Binnen een paar minuten liepen we achter de feiten aan. Een aanval over links werd door ons onvoldoende afgestopt waardoor een vrij staande spits bereikt werd die van dichtbij binnen kon schieten. Hierna vielen er nog een paar doelpunten aan onze kant. Een snelle aanval via rechts kon niet onderbroken worden waardoor deze spits de bal over onze keeper kon chippen. Een schot van buiten onze zestien werd door één van onze verdedigers ongelukkig van richting veranderd waardoor onze keeper kansloos was.
Uiteindelijk ging deze wedstrijd met 5 - 1 verloren.

Al met bleek dat de eerste helft ons heel veel kracht had gekost en was de energie bij de meeste meiden een beetje op. Tel daarbij op een aantal meiden die door pijntjes en blessures maar op halve kracht konden spelen. Hierdoor konden we in de 2e helft ook nauwelijks wisselen. En als laatste is LRC gewoon een goed team, terecht kampioen en is het dus ook geen schande om van hen te verliezen.

Ik heb de meiden na de wedsstrijd een compliment gemaakt dat ze zijn blijven vechten voor een beter resultaat maar dat er vandaag gewoon niet meer inzat !

Volgende week spelen we onze laatste (thuis)wedstrijd van deze najaarscompetitie tegen GJS. Bij winst kunnen we een hele mooie 2e plaats veilig stellen. Reden genoeg om volgende week allemaal te komen kijken !

Ik wens iedereen een fijn weekend en tot volgende week.

Met sportieve groeten,

John Weijts