Karakter getoond!

Rudy Vroege (schot)

Mannen zaterdag, 4, 4e klasse 10

18 februari 2017 14:30

Vandaag staat de wedstrijd tegen Sleeuwijk op het programma. De resultaten waren de afgelopen weken ietsje minder dan we gewend waren dus het was hoog tijd voor een overwinning. Tijdens de uitwedstrijd zorgde Ruud de Wit voor extra motivatie door een kratje bier te beloven bij een overwinning op Sleeuwijk waarin zijn collega voetbalde. Dit keer moest het echt uit onszelf komen ;)

De zon scheen op Sportpark ’t Hoog en iedereen had er zin in. Helaas waren Hijkie, Eddie, Jacops en Nollie afwezig door ziekte en blessures. We begonnen de wedstrijd in de volgende formatie:

Doel: Ruben
Verdediging: Marienho, Julle, Bassie en van Zee
Middenveld: Tukker, Spa, Boertie en Sjacco
Aanval: Leon & Mikey
Wissels: Ruudjes, Abdel en Vethje

Om half 3 floot onze scheidsrechter dhr. Dikici voor het begin van de wedstrijd. De verdediging had de eerste 10 minuten duidelijk moeite met de aanvallers van Sleeuwijk. Door een slechte veldbezetting, rugdekking en persoonlijk fouten stonden we binnen 10 minuten met 0-2 achter. Dat viel behoorlijk tegen, gaan we weer verliezen vandaag? Dit bleek echter het startsein om er met elkaar nog een tandje bij te doen. Er werd gestreden voor elke meter, persoonlijke duels werden weer gewonnen en er werd bij vlagen goed gevoetbald. Leon die vandaag als aanspeelpunt een uitstekende wedstrijd speelde bediende Mike, die verwoestend uithaalde en zorgde voor de aansluitingstreffer. We kregen steeds meer grip op de wedstrijd en dit zorgde ook voor meer kansen. Helaas konden we die niet verzilveren. Daarna kregen we een uitgelezen kans op de 2-2 nadat Tukker werd gevloerd door een charge in de 16 meter. Hij bleef nog even geruime tijd op het gras liggen dus het duurde even voordat Sjacco uiteindelijk de penalty mocht nemen. Volgens Sjacco duurde het te lang voordat Tukker opstond… Jullie raden het al, Sjacco miste de penalty door tegen de keeper aan te schieten. Na Ajax & Psv heeft sv Meerkerk 4 toch ook last van een penalty trauma. Ik denk dat het tijd wordt dat ondergetekende zich er maar eens mee gaat bemoeien ;) Gelukkig konden we kort na de gemiste penalty alsnog juichen. Boertie wilde zelf op doel schieten maar raakte die bal volkomen verkeerd maar met een gelukje kwam de bal alsnog bij Mikey die de gelijkmaker binnen schoot. Hij heeft direct na de wedstrijd beloofd dat hij niet meer zo vaak op vakantie zal gaan!

In de rust werd besproken dat we dit potje toch wel moesten kunnen winnen als we zo gingen spelen als het laatste half uur. Ruudjes & Vethje kwamen erin voor Mikey & Julle. In de 2
e helft bleef Meerkerk de bovenliggende partij. Sleeuwijk kon daar alleen nog een uitbraak tegenover zetten waarbij onze keepert de spits zover naar buiten dreef dat hij hem alleen nog op de buitenkant van de paal kon schieten. Na 60 minuten kwam Abdel in het veld voor Bassie, helaas voor de liefhebbers liet hij zijn zonnebril achter in de dug-out. ;) Kort hierna bediende Boertie, de spits Ruudjes die voor de 3-2 tekende. Ditzelfde kunstje werd door beide mannen 10 minuten later nog een keer herhaalt en toen stond de 4-2 op het bord. Dit was tevens de eindstand. Een heerlijke 3-punter en een mierzoete overwinning. Dit werd nog goed gevierd in de kleedkamer, kantine, de Linde, de Kroeg en daarna de shoarmatent.

Volgende week is het 4e elftal vrij i.v.m. het carnavalsweekend. De week daarop staat de bekerkraker tegen GVV 2 uit Geldermalsen op het programma. Bij winst staan we in de halve finale van de beker dus we kunnen best wat extra aanmoedigingen gebruiken!

RB13

P.s.: wist u dat eigenlijk Johan Veth dit verslag moest schrijven maar dat hij dit heeft afgekocht bij de Boetepot commissie?

P.s.: wist u dat de assist van Boertie bij de 2-2 van grote schoonheid was?