Meerkerk 4 verliest van (efficiënt) Sliedrecht 8

vv Sliedrecht 8

Jurre Kon (afstandschot)
... (intikker)
Mike Kersbergen (vrije trap)

Mannen zaterdag, 4, 4e klasse 10

18 maart 2017 14:30

Door afwezigheid van een aantal spelers mochten we vandaag Justin en Jesper verwelkomen om mee af te reizen naar Sliedrecht, nog bedankt hiervoor.

Een aantal van ons had inspiratie opgedaan bij Meerkerk 3 tegen SVW 2 en in de rust van deze wedstrijd vroegen we ons af was Meerkerk 3 nou zo goed of was SVW 2 nou zo slecht. Vroegen we ons dit ook niet af bij onszelf in de rust?

We begonnen met de volgende opstelling: Ruben op de goal, de verdediging werd gevormd door Marien, Frank, Johan, Jurre, het middenveld werd vertegenwoordigd door Rico J, Christiaan, Lennart, Justin, aangevuld met Leon en Mike in de voorhoede.

De eerste goal van Sliedrecht liet niet lang op zich wachten. Een voorzet van de zijkant werd binnengelopen door de spits en de achterstand was daar, vroeg in de wedstrijd.

Voetballend waren we in de eerste helft zeker niet minder maar het veldspel was wel slordig. Veel foute pasjes en hierdoor was het creëren van kansen niet makkelijk.

Sliedrecht deed het niet veel beter maar had geluk dat de spits van bij zijn eerste 4 balcontacten 3 goals had gemaakt.  We keken binnen het half uur tegen een 4-0 achterstand aan en werden eigenlijk niet weggespeeld maar leerden niet echt van de tegengoals aangezien ze alle 4 op elkaar leken.

25 maart 2017 staat waarschijnlijk gemarkeerd in onze agenda als de wedstrijd waarbij we Manolev kunnen zien etaleren tegen het Nederlands Elftal. Het kan niet anders dan dat Jurre daar de inspiratie vandaan heeft gehaald bij het maken van zijn goal. Manolev was ook altijd gevaarlijk met zijn voorzetten. Ik bedoel hiermee niet dat het gevaarlijke voorzetten waren voor de tegenstander.

Nee! Het publiek moesten de helmen op als Manolev zich aan een voorzet ging wagen.

Echter heeft Jurre niet zoveel power in het rechterbeen waardoor de bal in het doel viel in plaats van op de snelweg A15. De aansluitingstreffer was daar. Nog voor rust kwam de kans op de 4-2 helaas stond de paal een treffer van Mike in de weg en aan de andere kant viel hij wel. Ruststand 5-1 voor Sliedrecht.

De kleedkamer werd in de rust dichtgehouden voor de pers dus wat er gezegd en gedaan is, is niet bij onze reporter bekend. In ieder geval werd na de rust bekend dat er 2 wijzigingen plaats zouden vinden bij Meerkerk 4. Johan ging eruit voor Eddie en Lennart ging eruit voor Jesper. Jesper kwam op 10 te spelen, Jurre verhuisde naar het centrum van de verdediging en Eddie kwam op de rechtsback te spelen. Voetballend ging het de tweede helft stukken beter dan de eerste helft alleen echte kansen werden niet gecreëerd. Uit een afgeweken vrije trap kwamen we nog terug tot 5-2 maar uit een corner van Sliedrecht werd de eindstand, 6-2, op het scorebord gebracht. We zullen maar niet teveel woorden vuil maken aan deze wedstrijd maar aangezien we vorige week met 6-0 verloren en vandaag met 6-2 is het natuurlijk logisch dat we niet in onze beste fase zitten.  Aanstaande zaterdag mogen we Unitas 4 verwelkomen op ’t hoog. We zullen dan uit een ander vaatje moeten tappen om de punten thuis te houden.