SV Meerkerk 4 - Unitas 4

Arnold Hijkoop (scrimmage)

Mannen zaterdag, 4, 4e klasse 10

25 maart 2017 14:30

Zaterdag 25 maart, een speciale dag. Vandaag op de planning de thuiswedstrijd tegen Unitas. Op het complex van Unitas werd pas laat in de wedstrijd het verschil gemaakt en won Meerkerk moeizaam met 0-2. Vandaag was de bedoeling om uit een ander vaatje te tappen en eindelijk weer is 3 punten binnen te slepen.

Het was immers al weer even geleden dat de mannen van Meerkerk 4 met een goed gevoel naar huis gingen na een competitie wedstrijd.

Met heerlijk weer was het om 14.30 tijd om af te trappen. In de kleedkamer hadden we afgesproken scherp te beginnen. Toch was het nog even wakker worden. In eigenlijk de eerste minuut van de wedstrijd kreeg Unitas haar enige echte grote kans. Na een voorzet stond er 2 man helemaal vrij om in te koppen. De bal werd richting goal gekopt maar de jarige keeper was van plan zijn doel schoon te houden en pakte de bal.

10 minuten later was het Magic Mike die zoals zo vaak dit seizoen de openingstreffer achter zijn naam kreeg. Het was een typische actie voor de behendige aanvaller. Een beetje kappen, draaien, versnellen en dan op 20 meter van de goal vol uithalen. De keeper hoorde de bal alleen maar en zag toen hij omdraaide tot zijn teleurstelling de bal in het netje liggen. 1-0

Vlak voor rust wisten de mannen van Meerkerk 4 er ook nog 2-0 van te maken. Een bal vanaf de keeper op Sjacco die hem gemakkelijk controleert. In zijn ooghoek zag hij de door vele gevreesde Nollie al vertrekken en gaf een perfecte lage voorzet. Nollie omspeelde met zijn fluwelen techniek de keeper en de centrale verdediger en kon op leegdoel binnenschieten.

De 2e helft was een helft van weinig hoogtepunten. Hassan kreeg nog 2 goeie mogelijkheden op 3-0. Hij vond echter de keeper en het zijnet. Unitas kreeg nog wat kleine mogelijkheden uit corners op de 2-1. Zij vonden enkel een muur bestaande van hardwerkende verdedigers.

10 minuten voor tijd was t dan toch nog 1x raak. Nog 1 lange bal richting Nollie die met zijn snelheid de verdediging van Unitas helemaal kapot liep. Hij liep de ruimte in. Zocht de keeper op en kwam als winnaar uit de strijd door een keurige schuiver in de verre hoek. 3-0 en eigenlijk het laatste hoogtepunt van de wedstrijd.

Eindelijk weer is een clean sheet en gevoetbald in een zomers weertje! Op naar de volgende wedstrijd!