Arkel 2 ligt ons wel!

Assist: Eddie 't Lam

Mannen zaterdag, 4, 4e klasse 10

29 april 2017 12:15

Op verzoek van de leiders schrijft de boetepot commissie het verslag. Dit betekend weer extra cash voor in de boetepot. Noteer jij het in ons overzicht Mikey?

Vandaag spelen we tegen Arkel 2, een tegenstander die ons meestal wel ligt. De spelers van een 2e elftal trainen vaak 2 keer in de week en beschikken dus over het algemeen over een betere conditie. Meerkerk 4 is echter een stugge ploeg met veel ervaring en bovendien dit seizoen uitgegroeid tot een hecht team. Ondanks dat we Mikey & Nollie uitgeleend hebben om (niet voor het eerst dit seizoen) andere elftallen te helpen hadden we een selectie van 13 man. Rico van Zee is nog geblesseerd aan zijn enkel, ik heb hem overigens niet gezien aan de zijlijn bij zijn oude cluppie?? Daarnaast was Ruudjes verhinderd, net als afgelopen woensdagavond had hij oppasdienst.

We begonnen de wedstrijd in deze opstelling:

Doelman: Rubi
Verdediging: Tukker, Spa, Vethje en Marienho
Middenveld: Eddie the Eagle, Boertie, Hijkie & Sjacco
Voorin: Jacops & Lé
Wissels: Abdel & Bassie

De aftrap van deze wedstrijd werd al om 12:15 verricht. Meerkerk begon goed en speelde een slim spelletje met Leon als aanspeelpunt en Jacops als snelle man erom heen. Die twee konden elkaar blindelings vinden vandaag. Wat een duo! Je hebt onafscheidelijke duo’s zoals Bassie & Adriaan, Jip & Janneke, Ernst & Bobby maar afgelopen zaterdag pasten Lé & Jacops in dat rijtje. De eerste kansen waren dan ook voor Meerkerk. De grootste kans was voor die lange stengel aan de zijkant na een mooie bal van Boertie. Hij kon echter met zijn chocolade been de bal niet over de keeper liften en via de binnenkant van de paal weer terug het veld in. Helaas kon niemand van Meerkerk de rebound binnen tikken. Arkel was de ploeg in balbezit maar Meerkerk kreeg de grootste kansen vanuit de omschakeling. Naar mate de 1e helft vorderde kreeg Arkel ook wat kleine mogelijkheden. Eén moment van balverlies op het middenveld tijdens een omschakel moment zorgde voor problemen. Arkel profiteerde dankbaar en de spits schoot de 0-1 binnen. Teleurstellend natuurlijk maar Meerkerk gaf niet op. Vlak voor rust viel Jacops geblesseerd uit en kon Abdel invallen op zijn favoriete positie in de spits.

In de rust werd Hijkie gewisseld voor Bassie en was iedereen positief over onze kansen in de 2e helft. Meerkerk werd sterker en sterker. Die lange stengel aan de linkerkant werd verschillende keren vrijgespeeld door Lé, Boertie, Eddie & Abdel maar hij kreeg de bal er niet in. De lat, de keeper of zijn eigen onkunde zorgde ervoor dat hij zijn doelpunt niet kon maken. Volgende week weer nieuwe kansen Sjacco want je speelde zeker niet onaardig. Ook onze keeper Rubi dient nog even genoemd te worden. Allereerst omdat de scheidsrechter zijn beste maatje van de middag was maar anderzijds omdat hij uit geslagen positie alsnog ruim voor de doellijn de bal kon wegstompen. Verder is hij de 2e helft niet of nauwelijks in de problemen geweest. Even leek de wedstrijd voor Abdel in mineur te eindigen. Héél het seizoen probeert hij de leiders te overtuigen van zijn kwaliteiten in de spits maar niets kon de leiders vermurwen. Tot vandaag, echter moest Abdel na 75 minuten bijna geblesseerd uitvallen. Na een duel met een tegenstander viel hij horizontaal op zijn heup en zag het er niet goed uit. Ondergetekende is zelf wat soepeler in de heupen dus die zou waarschijnlijk weinig last gehad hebben maar het zag er in ieder geval pijnlijk uit. Met een vertrokken gezicht van de pijn besloot Ab om niet op te geven. Alsof het een verhaal uit een jongensboek is maakte hij een paar minuten later de 1-1 en maakt hij zijn spitspositie waar. Ruudjes & Mikey beginnen gewoon weer onder aan het lijstje van de spitspositie…. De laatste 10 minuten van de wedstrijd probeerde Arkel nog aan te zetten maar het ontbrak hen aan voetballend vermogen om dit echt kracht bij te zetten. De eindstand bleef staan op 1-1. Aan de ene kant heeft er meer ingezeten dan dit puntje aan de andere kant hebben we hard gewerkt als team en was dit puntje dik én dik verdiend.

Volgende week spelen wij ons laatste competitieduel van dit seizoen. Lekker thuis op ’t Hoog en ik heb een heerlijk zonnetje besteld voor de 3e helft!

P.s. we hadden nog een afwezige en dat was onze 3e aanvoerder en biercaptain. Kom maar snel weer terug uit Griekenland Julle want we missen je!!

Salutation distinguée,
Le boetepot du comité