SV Meerkerk JO9-1 - Groot Ammers JO9-3

Assist: Guus de With
... (intikker)
Assist: Kris Dalstra
Lynn van Eck (afstandschot)
... (solo)

8 oktober 2016 8:45

De wastas.

Vandaag stond de tweede kraker binnen 8 dagen op het programma. Thuis tegen Groot-Ammers. Zij hadden tot nu toe alles gewonnen en stonden dus aan kop. Dit betekende voor de Meerkerkers, dat zij vanaf de eerste minuut aan de bak moesten. Op het vroege tijdstip van 08.10 uur verzamelde het team zich in de kleedkamer. Bij uitwedstrijden rijdt de ene trainer (B.B.) met de andere trainer (M.P.) mee, zodat de opgehaalde trainer op tijd is en niets kan vergeten. Misschien is het beter, dat dit ook bij thuiswedstrijden gaat gebeuren, want de wastas stond nog bij thuis bij B.B. Gelukkig speelden we in het uittenue, zodat we alleen hoefden te wachten op de sokken en broekjes. Je kan zeggen wat je wil, maar voor een speler van de veteranen, was de wastas snel opgehaald.

Het was nog twijfelachtig of de selectie compleet kon beginnen. Stijn had een voetblessure. Tijdens de warming-up ging het goed en we konden met 9 gemotiveerde spelers beginnen aan de wedstrijd. De Meerkerkers hadden van de wedstrijd van vorige week geleerd en gingen vanaf het eerste fluitsignaal direct vol op de bal. De duels werden gewonnen en er werd goed overgespeeld. Na 3 minuten lag de bal al in het doel van Groot-Ammers. Door goed storend werk van Guus, die de bal veroverde. Guus gaf hem keurig aan Stan en Stan schoot de bal droog in de hoek. In de minuten erna werden de gasten dol gespeeld door de Meerkerkers, maar helaas werd het niet beloond door nog een doelpunt. Tegen de verhouding in werd Tim in de 10e minuut gepasseerd, door een dekkingsfout van ons. Gelukkig heeft deze groep veerkracht en werd de aanval weer ingezet, door goed combinatie spel. Guus was dan ook de gevierde man in de 12e minuut, door sluw de bal achter de doelman te tikken. Het mooiste moment van de eerste helft kwam in de 14e minuut. De bal werd aan de linkerzijde veroverd en kwam bij Mees terecht. Mees opende goed naar de rechterzijde op Kevin en hij nam de bal een aantal meters mee vooruit. Met een goede steekpas van Kevin, kwam de bal bij Guus. Onze goaltjesdief wist hier natuurlijk raad mee en werkte beheerst af.  In de 16e minuut werd het zelfs 4-1, door een slecht weggewerkte bal vanuit de verdediging van Groot-Ammers. Deze kwam precies in de voeten van Kevin en vanaf een meter of tien schoot Kevin de bal tegen de touwen. Meerkerk dacht hierna wat vrijer te kunnen voetballen. Dit betekende dat even de posities niet werden ingenomen en Groot-Ammers vrij gemakkelijk de 4-2 kon maken. Gelukkig werd met het verschil van 3 doelpunten de rust gehaald. In de 19e minuut gaf Kris vanaf de middenlijn een prima pas op Guus. Zoals al eerder gemeld, weet Guus hier raad mee. Bij een verdiende ruststand van 5-2 werd de kleedkamer opgezocht. Tijdens de rust hoefde de trainers het alleen over de 2 tegendoelpunten te hebben, want de rest van de eerste helft was gewoon goed.

Tijdens de eerste minuten van de tweede helft werd er weer vrolijk gecombineerd op de helft van Groot-Ammers. Jammer dat we hieruit niet konden scoren, maar wat we de eerste helft hebben laten zien, dat lieten we ook zien in de tweede helft. Er werden op het middenveld veel “vuile” meters gemaakt door Stan, Mees en Stijn. Ook de steeds mee opkomende Chris van achter gaf ons een overwicht op de helft van Groot-Ammers. Na 6 minuten werd dan ook verdiend 6-2 gemaakt. Wederom was het Kevin, die alert reageerde. Bij deze stand werd de wedstrijd wat grimmiger. De gasten uit Groot-Ammers konden onze spelers niet meer stoppen tijdens het goede combinatiespel. Dit betekende dat er 3 overtredingen werden gemaakt op Chris, Stijn en Stan, waar in het betaald voetbal rood voor gegeven kan worden. Gelukkig liet Meerkerk zich door deze spelwijze niet van de wijs brengen en werd in de 30e minuut de 7-2 gemaakt door een afstandsschot van 20 meter van Lynn. Meerkerk dacht dat de buit al binnen was. De laatste 10 minuten werd het spel wat onzorgvuldiger en kon Groot-Ammers een aantal keer doorbreken. Gelukkig hebben we een keeper, die zijn mannetje staat. Door 3 goede reddingen bleef de teller nog “even” op 2 staan voor Groot-Ammers. Toch wisten de bezoekers er nog 1 te scoren, waarmee de eindstand op 7-3 kwam.

Normaal gesproken wordt tijdens het verslag niets gemeld over de penalty’s na de wedstrijd, maar ook hierin zie je, dat het team groeit. Van de negen genomen penalty’s, gingen ze alle negen erin en Tim hield er 5 tegen.

Volgende week staat de uitwedstrijd om 11.30 uur op het programma in en tegen Hardinxveld.

Verder wil ik een compliment geven aan de scheidsrechter van vandaag. Petro leidde de wedstrijd voortreffelijk en reageerde kordaat, ondanks het herhaaldelijke commentaar van de leiding van Groot-Ammers op de beslissingen van hem.