Hè, hè .... eindelijk weer een keer voetballen !

Almkerk MO17-1

SV Meerkerk MO17-1

Anoniem (afstandschot)

Meisjes onder 17 zaterdag, MO17-1, 2e klasse 08

8 oktober 2016 10:00

Zaterdag, 8 oktober 2016
vv Almkerk MO17 - Sv Meerkerk MO17

Na 2 zaterdagen van niet voetballen door de vele blessures (en andere afzeggingen) konden we vandaag weer eens lekker de wei in !
In Almkerk waren de meiden van de plaatselijke vv Almkerk MO17 onze tegenstander.

Je zou denken dat als je 2 weken niet gevoetbald hebt dat je dan zou staan te trappelen van ongeduld en dat je meteen vanaf het eerste moment er fel boven op zou zitten. Maar dat gebeurde (weer) niet. Er ontstond een redelijk gelijk opgaande partij voetbal waarbij wij eigenlijk steeds iets te laat waren en eigenlijk achter de feiten aan bleven lopen; 1-0 achter, 2-1 achter en 3-1 achter. Door twee wonderschone doelpunten (lobjes van Faith en Sanne) bleven we gelukkig wel in de wedstrijd.

In de rust hebben we de puntjes op de " i "  gezet en vooral gehamerd op de felheid en duelkracht. Ook aangegeven dat we in de nabijheid van het zestienmetergebied ook wel iets egoïstischer mogen zijn en dus wat vaker op doel mogen/moeten schieten.

De 2e helft begon voor ons met het mooiste doelpunt van de wedstrijd. Joëlle krijgt op ongeveer 18 meter van het doel de bal aangespeeld, denkt niet na en haalt verwoestend uit. De keeper heeft deze bal alleen als een raket in de kruising horen vliegen ....
Hierna ontstond een heerlijke pot voetbal waarbij de wedstrijd alle kanten op kon gaan. Eerst moesten we weer een achterstand (4-3) wegwerken om vervolgens ongeveer 8 minuten voor het einde van de wefstrijd voor de eerste keer op voorsprong te komen (4-5).
Hierna heeft Almkerk alles op alles gezet om er nog een gelijkspel uit te halen en ..... dat lukte (helaas) in de allerlaatste seconde ook nog. Na dit doelpunt trapten wij af en floot de scheidsrechter meteen voor de allerlaatste keer en eindigde deze wedstrijd in een verdiend gelijkspel.

De 2e helft was een echte wedstrijd waarin onze meiden gestreden hebben als  leeuwinnen.
Iedereen deed mee in de strijd en maakte extra meters om elkaar te helpen !

Een groot compliment voor alle meiden namens de gehele begeleidingsstaf.

Op naar de volgende wedstrijd en als we die beginnen zoals we vandaag de 2e helft gespeeld hebben gaan er nog mooie dingen gebeuren met de MO17 van Sv Meerkerk in deze competitie.

Mijn dank gaat nog uit naar Chanan Dikici die ons vandaag (vanuit de MO13) kwam ondersteunen.

Ik wens iedereen een fijn weekend en dan tot 22 oktober, als we weer onze volgende wedstrijd spelen.

Met sportieve groeten,

John Weijts