Goede wedstrijd Beloftenteam tegen Sleeuwijk

SV Meerkerk beloften

Sleeuwijk beloften

18 oktober 2016 20:00

Dinsdagavond speelde het Beloften elftal een thuiswedstrijd tegen Sleeuwijk. Ondanks een felle regenbui in de namiddag lag het C-veld er prima bij. De coaching is vanavond in handen van Krijn Schep, de selectie bestaat uit spelers van de A, B en C selectie en tevens 2 spelers uit het elftal van JO17 (vroeger B-junioren).

Sleeuwijk speelde met een elftal waarin ook geen basisspelers van het 1e elftal zijn opgesteld, maar een mix van jongens die tegen het 1e elftal aanzitten en spelers van het 2e elftal. Meteen na het beginsignaal van scheidsrechter John van Ooijen bleek het krachtsverschil tussen beide teams gering te zijn.  Beide elftallen zochten waar mogelijk de aanval, daarom ontstond een wedstrijd met kansen voor beide doelen. De eerste mogelijkheden waren voor de geel-zwarten,  Jaimy Kooijman en Sander Slomp waren gevaarlijk na goed voorbereidend werk van Mechiel van Zessen en Leon de Leeuw. Toch zijn het de gasten uit Sleeuwijk die na ruim een kwartier op voorsprong komen. Na een aanval over rechts wordt de bal misschien niet eens onthoudbaar ingeschoten, de inzet was jammer genoeg te machtig voor Joeri den Ouden.

Ondanks de achterstand blijft Meerkerk goed voetballen, er blijven kansen komen onder andere  voor Sander Slomp. Bij een grote kans na een half uur spelen komt hij niet tot een schot. Op slag van rust gaat het veel beter, dan kan Sander een goed lopende aanval afronden zodat een 1-1 ruststand tot stand komt.

Na rust komt Anne Baars in de plaats van Jaimy Kooijman. Aanvankelijk is het spelbeeld gelijk aan dat in het eerste bedrijf, met kansen voor beide doelen. Na een minuut of 10 komt Sleeuwijk voor de tweede maal op voorsprong, deze keer verdwijnt de bal na een vlotte aanval hard in het dak van het doel, keeper Joeri  den Ouden is hierbij volstrekt kansloos. Hierna breekt een zwakkere periode van Meerkerk aan, er wordt teveel achteruit gelopen.  Krijn Schep probeert zijn ploeg aan te zetten om toch vooral vooruit te verdedigen. Dit lukt pas weer nadat Melvin van den Heuvel in een flits zijn talent heeft laten zien. De keeper van de gasten staat wat ver voor zijn doel, Melvin heeft dit prima in de gaten en scoort met een mooie boogbal over de keeper. Na deze gelijkmaker wordt het Meerkerkse spel weer beter, de angst lijkt uit het elftal verdwenen. Leuk om te zien is dat de beide junioren Koen Dekker en Ruben Versluis netjes aanpikken bij het niveau van de wedstrijd. De wedstrijd wordt beëindigd met een 2-2 stand en een goed gevoel voor beide teams. Aan Meerkerkse zijde viel vooral het sterke verdedigen van Levi Goedgeluk op. Een compliment voor de jongens is vanavond zeker op zijn plaats.

K.O.