Beloften elftal niet opgewassen tegen Altena.

Altena beloften

SV Meerkerk beloften

15 november 2016 20:00

Ons Beloften elftal speelde dinsdagavond zijn 3e wedstrijd van dit seizoen uit tegen Altena. Gelukkig was bij de planning van de wedstrijden reeks terdege rekening gehouden met de tijd van het jaar en was de wedstrijd vastgesteld op kunstgras.  Ondanks de overvloedige regen de laatste dagen kan er toch onder goede omstandigheden worden gespeeld. Deze wedstrijd is tevens een mogelijkheid om Floren Streefkerk weer te laten spelen nadat hij 2 maanden uitgeschakeld is geweest door een hamstring blessure. Joop Friedeman tobt ook met een onwillige hamstring, ook voor hem wordt speeltijd vrijgemaakt.

Tijdens de wedstrijd blijkt al snel Altena de iets sterkere ploeg. De oranje-hemden zijn uiteraard meer vertrouwd met het eigen kunstgrasveld, ook de handelingssnelheid van de Nieuwendijkers is  iets hoger.  Ons Beloften team dat vanavond onder leiding staat van Krijn Schep heeft  spelers die goed uit de voeten kunnen op kunstsprieten, anderen hebben nog steeds moeite met het spelen op deze ondergrond. Alleen al hierom is het spelen van dit soort vriendschappelijke wedstrijden een goede zaak, de jongens zullen moeten wennen aan het spelen op kunstgras, dat is de toekomst.

Ondanks het lichte overwicht van Altena is het wel degelijk een echte wedstrijd, mogelijkheden voor Altena zijn iets groter in aantal, Meerkerk kan af en toe ook dreigend zijn via Floren Streefkerk en Joop Friedeman. Keeper Dennis van Iperen krijgt de mogelijkheid zich te onderscheiden als een half mislukte voorzet zomaar binnen dreigt te vallen. Dennis kan met een uiterste inspanning nog net een hand achter de bal krijgen en zo via de lat een doelpunt voorkomen. Na een klein half uurtje spelen komt Altena dan toch op voorsprong. Bij balverlies op het middenveld staan de verdedigers even niet goed, dit wordt met een snelle uitbraak keihard afgestraft.

Even later zien we een verdedigingsfoutje van de thuisploeg, Floren wil profiteren maar raakt bij zijn poging geblesseerd, dit keer aan zijn rug. Een domper voor Meerkerk, maar vooral voor Floren!

De plaats in het elftal wordt overgenomen door Elmar Monfrooy, hij zou een goede wedstrijd gaan spelen. Ook in de tweede helft blijven de geel-zwarten leuk meevoetballen, Altena blijft wel de iets sterkere partij. Een dik kwartier voor tijd weet Altena nog éénmaal te scoren, de 2-0 komt zo op het scorebord.  In de eindfase van de wedstrijd krijgt Jermy van Dijk nog speeltijd, hij kan zich onderscheiden met een aantal leuke acties die hij afsluit met een goede pass op een medespeler. Een eretreffer zou misschien best verdiend zijn geweest, het kwam er helaas niet meer van. Al met al is er een behoorlijke wedstrijd gespeeld waarbij voetbalplezier voorop stond zowel bij Altena als Meerkerk.

K.O.