Eén ding is zeker, Meerkerk JO13 gaat door in de beker!

Lekvogels JO13-1

SV Meerkerk JO13-1JM

Assist: Sam van Veen
Assist: Sam van Veen

Onder 13, JO13-1, Groep 9 6

3 december 2016 9:15

Vandaag staat de laatste wedstrijd van de 1e seizoenshelft op het programma. Een bekerduel in de 2e ronde van de beker tegen Lekvogels. Zij spelen in dezelfde competitie als Ameide dus wij zijn eigenlijk wel aan onze stand verplicht om van deze ploeg te winnen. Vandaag was onze clown op de goal Gosse, de vrijwillige keeper.

We begonnen de wedstrijd met deze opstelling:

Keeper: Gosse
Verdedigers: Thijs, Ties, Jente & Jesse
Middenvelders: Sybe, Sam & Julian
Aanval: Jeremy, Chris & Bram

Wissels: Jeftha, Myron & Boyd

Niels is helaas nog geblesseerd, deze week gaat hij langs bij Jeroen de Waard. Laten we hopen dat dit snel resultaat heeft en hij weer kan aansluiten bij de groep.

Het veld is nog wit maar verder komt het zonnetje al door, het beloofd heerlijk voetbalweer te worden. Sybe bedenkt zich vlak voor de warming-up dat hij toch maar een “mannen-legging” aan wil dus hij ging zich nog even verkleden. Er zijn meerdere jongens met een “mannen-legging” in ons team, het fenomeen “mannen-legging” is nieuw voor de reporter van vandaag. In zijn tijd bestond dit nog niet en anders zouden zijn teamgenoten hem wel voor “mietje” hebben uitgemaakt ;)

We begonnen slordig aan de wedstrijd en het gladde veld zal ik hier ook niet echt bij geholpen hebben. Er werd te weinig de voetballende oplossing gezocht waardoor het erg rommelig oogde. Desondanks had Gosse weinig te doen in de 1e helft. Jesse had vandaag een nieuwe positie als verdediger want “normaal” staat hij voorin. Maar hij laat vandaag zien dat hij uitstekend uit de voeten kan in de verdediging. Hij zit er regelmatig goed tussen en houdt de aanvallers goed voor zich. Er waren wel wat mogelijkheden voor Meerkerk waaronder een schot van Sam (na een goede één-twee met Sybe) die de keeper goed pareerde. Meerkerk was sterker dan de tegenstander maar is niet gewend om in de kleine ruimte te voetballen en had hier ook moeite mee. Uiteindelijk brak Bram met een individuele actie en door goed gebruik te maken van zijn lichaam de ban. Hij scoorde de 0-1.

Na de rust veranderde het speelbeeld niet. Meerkerk was nog steeds de betere ploeg en ging ook wat beter voetballen. Lekvogels JO13-1 is een ploeg dat grotendeel bestaat uit 2e-jaars E-pupillen. Ze zijn erg enthousiast maar hebben soms nog wat moeite met de buitenspelregels want ze staan regelmatig heel ruim buitenspel. Hierover later meer. Vlak na rust krijgt Jeremy een schietkans maar hij schiet te zacht in waardoor de keeper kan redden. Tien minuten na de rust geeft Sam een goede voorzet en staat Jeremy uiteraard op de goede plek om de 0-2 binnen te koppen. Hier kan hij zijn maatjes uit Lexmond het komende jaar nog een aantal keer mee confronteren. Er wordt nog een goal van Boyd afgekeurd door de scheidsrechter. In de 2e helft heeft Gosse nog steeds weinig tot niks te doen en hij probeert het publiek te vermaken met enkele handstanden op zijn hoofd. Het blijkt dat het publiek dit wel kan waarderen want na een vangbal van Gosse gaat het publiek helemaal uit zijn dak. Vlak daarna krijgt Lekvogels overigens wel een goede kans op de 1-2 maar die poging strandt op de paal. Kort daarna beslist Meerkerk de wedstrijd door een goal van Chris na een pass van Sam, hij maakt de  0-3. In de 52e minuut krijgt Meerkerk JO13 een terechte penalty nadat Bram ten val wordt gebracht binnen de beruchte lijnen. Sam neemt plaats achter bal maar de keeper redt goed en de rebound kan ook niet worden binnen gewerkt. Jammer maar je kunt beter een penalty missen bij 0-3 dan op 1-1. Vlak voor tijd trekt Lekvogels nog een keer ten aanval, net als al een aantal keer deze wedstrijd stond de spits van Lekvogels meters buitenspel. De scheidsrechter ziet het anders ondanks het vlagsignaal van Piet en besluit door te laten voetballen. Dit zorgt ervoor dat de verdediging onder leiding van Jente & Ties helaas geen clean sheet bij kan schrijven en Lekvogels maakt de 1-3. Vlak daarna fluit de scheidsrechter voor het laatst.
Meerkerk JO13 overwinterd in de beker!

De eerste seizoenshelft zit erop. Vanaf deze week trainen we alleen op donderdagavond op het veld en op zaterdagavond in de zaal als voorbereiding op de Proxys cup in Gorinchem.