WINST IS WEDEROM BINNEN

HSSC'61 JO11-1

18 februari 2017 8:45

Ahmed Dikici

De tweede wedstrijd van deze nu al fantastische voorjaarscompetitie mochten wij thuis aantreden tegen HSSC of wel Heicop. Onze tegenstander van vandaag had hun eerste wedstrijd ook gewonnen en stond vanwege een iets beter doelsaldo aan kop.
Aan onze manschappen de schone taak hier verandering in aan te brengen. Bij winst zouden wij het stokje overnemen.

Het begin van de wedstrijd ging gelijk op. Van beide kanten geen echte kansen, maar wel mooie duels op het middenveld. Naarmate de wedstrijd vorderde gingen wij beter spelen en kregen wij ook kansen. Veel kansen. Helaas waren onze voorsten niet scherp of beter gezegd, ongelukkig in de afronding. Desalniettemin werd er ontzettend hard gewerkt.
Daarnaast moet gezegd worden dat de keeper van Heicop een berepot stond te keepen. Deze topkeeper hield keer op keer zijn doel schoon en hield daarmee zijn team in de wedstrijd.
En zo ging het de gehele eerste helft door. Wij de kansen en zij een fantastische keeper. Gescoord werd er dus niet de eerste helft. Dit zou wel eens een brilstand als einduitslag kunnen worden.

Tijdens de limonade werd nog maar eens aangehaald dat de mannen sterk speelden. Het enige wat nog ontbrak was een goal...of meerdere goals liever. De overtuiging was er dat de goal toch een keer moest vallen, dit kon echt niet uitblijven.

In de tweede helft staken de mannen er nog iets meer energie in. Jayden en Wessel hielden het achterin potdicht. Bjorn had een makkie de tweede helft. Daarbij moet wel gezegd worden dat Bjorn bij die spaarzame spelhervattingen uiterst alert was om de bal snel naar voren te spelen.
Jens stond de tweede helft op rechts en kwam daar beduidend beter uit de verf. Ook vandaag verzette hij weer veel, heel veel meters. Het samen aanvallen, maar vooral samen verdedigen is aan Jens wel besteed.
Gedurende de tweede helft ontstond er meer ruimte voor ons en de kansen namen toe. Een keer de bal op de paal en nog een keer op de lat, maar de goals bleven helaas uit.

Dan de 33e minuut. Wederom een aanval van ons. Ik meende dat Lars de bal van rechts over de hele speelde naar Martijn die op zijn beurt zijn directe tegenstander behendig omspeelde. Een schot op doel was het vervolg. Ook deze bal ging via de paal weer terug het veld in. Jens was er als de kippen bij om deze grote kans te verzilveren. Eindelijk...eindelijk een goal voor ons. En deze voorsprong was meer dan terecht, gezien het spelbeeld.

Deze voorsprong was erg mager, dus een goaltje erbij zou wel fijn zijn. Maar zoals het beeld van de hele wedstrijd was, bleven meerdere goals uit. En was het voor ons belangrijk alert te blijven voor die spaarzame uitbraken van de Heicoppers. Maar Jayden en Wessel gaven geen krimp en werden goed ondersteunt door onze middenvelders.

En zo kabbelde de wedstrijd richting het einde en was de bloedruk wederom ver boven het gezonde gemiddelde. Gelukkig blies onze scheids af en kon er weer rustig adem gehaald worden. De tweede winst op rij is een feit.

Maar wat hebben we kunnen genieten van een heerlijke pot voetbal van twee kanten. Zowel wij als Heicop maakten er een prachtig schouwspel van met ons als verdiende winnaar, gezien de kansen verhouding.

Komende zaterdag geen voetbal vanwege de voorjaarsvakantie.

HJ