SV MEERKERK JO11-1 HERPAKT ZICH

Niels Smit (schot)

22 maart 2017 18:30

Koen Dekker

Vanavond mochten wij thuis aantreden tegen Heukelum JO11-1, aangezien de wedstrijd afgelopen zaterdag afgelast was. Na 2 zeer matige potjes voetbal, was het vanavond hoog tijd voor eerherstel. Geen druk vandaag alleen maar keihard werken met en voor elkaar. Fouten maken mag, keihard werken moet, was het motto voor deze wedstrijd.

Onze keeper Bjorn deed zijn warming-up op de fiets. Eerst weer naar huis gefietst om zijn voetbalschoenen te halen en bij terugkomst bleken ook zijn scheenbeschermers nog thuis te zijn. En dus weer op het fietsie naar huis. Gelukkig was Bjorn op tijd terug om onder de laat te gaan staan. Over naar de wedstrijd......

Meerkerk begon toch niet al te best. De aanvoerder van Heukelum was een plaag voor onze verdedigers Niels en Jayden. Deze jongen liep werkelijk overal. Het was dan ook zijn verdienste dat Heukelum terecht op voorsprong kwam. Wordt het weer zo'n avond?
Gelukkig herpakte Meerkerk zich al vrij snel. Ons spel werd beter en de duels werden nu wel gewonnen.  Meer en meer kroop Meerkerk uit zijn schulp.
Desalniettemin was het wel opletten geblazen achterin. Want Heukelum kwam er enkele keren zeer gevaarlijk uit. Jayden, dan wel Niels, losten dit vakkundig op, ondersteund door Wessel en Lars. Voorin maakten Floor, Jens en Martijn het hun verdediging steeds lastiger. Het was wachten op een goal.
En die kwam uiteindelijk in de 20e minuut. En wat voor eentje. Wessel kwam door op rechts en gaf de bal voor op Martijn die niet twijfelde en de bal uit de lucht met zijn linker zo in de kruising joeg. Wat een goal.....!
2 minuten later was het opnieuw raak. Dit keer was het Lars die een voorzet gaf op Floor en nu was het Floor dit de bal ineens op zijn pantoffel nam. Onhoudbaar voor de keeper. En weer 2 minuten daarna was het de sterk spelende Lars die de bal vanuit de lucht ineens op zijn schoen nam en verwoestend hard de bal achter de keeper joeg.
De stand op dat moment 3-1.
Toen even een moment van slapte. Het was wederom de aanvoerder van Heukelum die zowel Jayden, Wessel als Niels dolde en vrij doorgang had op Bjorn. Het schot van de aanvoerder was niet eens hard, desondanks ging de bal wel door de benen van Bjorn.
Met deze 3-2 voorsprong gingen we uiteindelijk de rust in. De rust was erg welkom en kwam dan ook net op tijd.

In de rust aangegeven dat we een wereldpot aan het voetballen waren. Ongekend goed en vooral doorgaan met bikkelen. Proberen de focus erop te houden.

De tweede helft was enkele minuten oud toen wij een corner kregen. De bal viel uiteindelijk voor de voeten van Niels die de bal hard achter de keeper schoot. De marge was gelukkig weer 2 goals. En nu vasthouden dan wel uitbouwen. Want wij waren gewoon beter en hadden Heukelum bij de strot. Na deze goal ontstond er een waar voetbalgevecht. Felle duels en kansen over en weer. De tijd kroop werkelijk richting het einde.
Jens werd naar achteren gedirigeerd om de verdediging te ondersteunen. Want Heukelum kwam er toch enkele keren gevaarlijk uit. Het was zogaande alle hens aan dek. Dus een extra mannetje achterin kon geen kwaad.
Net voor het einde dan toch de bevrijdende 5-2 na goed doorzetten van Floor. Martijn had de bal voor het intikken. De scheids keurde de goal af, want Floor ging iets te fel door op de keeper bleek. Een meer dan terechte beslissing van een zeer goed leidende scheids Koen Dekker, jeugdspeler JO17-1.
Kort daarop dan toch echt de 5-2. Dit keer was het toch weer Florentijn die de bal hard achter de keeper schoot. Nu is onze Floor geen echte loper, maar vandaag liep hij werkelijk op elke bal en maakte het de verdediging zo erg lastig en leverde dat enkele goede mogelijkheden op voor ons.
Daarom is het zo belangrijk, als goed voetbal niet lukt, in ieder geval hard te werken.
En dat deden de mannen vandaag. Deze 5-2 was tevens de eindstand.

Na 2 zeer matige en slappe wedstrijden heeft deze groep zich duidelijk herpakt. Met deze inzet kunnen wij van iedereen winnen. Het was een lust om naar te kijken, werkelijk schitterende goals en een team wat voor elkaar door het vuur ging.

Zaterdag mogen wij aantreden bij RKTVC uit Tiel. Thuis onnodig verloren met 0-2, dus hebben we wat recht te zetten. Wees erbij om 09.00 uur in Tiel.

HJ