En weer met twee voeten op de grond .... !!

Ameide MO17-1

SV Meerkerk MO17-1

Meisjes onder 17 zaterdag, MO17-1, 2e klasse 07

25 maart 2017 10:30

Zaterdag, 25 maart 2017
vv Ameide MO17 - sv Meerkerk MO17

Vandaag de uitwedstrijd tegen onze buren uit Ameide. En ik ben benieuwd of de goede "flow" van de afgelopen weken (3 overwinningen op rij ..) voortgezet gaat worden.
Men zegt altijd dat wedstrijden tegen Ameide op zich staan. Dus dat brengt wat extra spanning mee .. Daar komt nog eens bij dat Ameide natuurlijk graag revanche wil voor de nederlaag van een paar weken geleden.

Tijdens de bespreking en warming-up de hierboven genoemde punten nog eens bij de meiden onder de aandacht gebracht in de hoop dat de meiden scherp en geconcentreerd aan de wedstrijden zouden beginnen.

Maar het tegendeel was waar,  het werd een wedstrijd die we heel snel moeten vergeten.
De inzet was er niet, de rust was er niet en als klap op de (bekende) vuurpijl waren we weer meer met elkaar dan met onze eigen spel bezig. Jammer ...

Er was vandaag maar één team dat de overwinning verdiende en dat was Ameide. Onze tegenstander was vandaag op alle vlakken beter. Zij waren vandaag wel het veld opgekomen met maar één doel en dat was het winnen van deze wedstrijd.
En als er dan bij ons slechts een klein aantal hun niveau haalt dan is de 3-0 nederlaag een terechte afspiegeling van deze wedstrijd. (En het hadden er nog meer kunnen (moeten) zijn ...)

Dit is voetbal dus zo'n wedstrijd kan er wel eens tussen zitten. Ik ga er dus ook vanuit dat  dit een incident was.

Ook dit is voetbal ! Sportiviteit: tegenstanders die elkaars veters vast maken :)

Nu lekker genieten van het mooie weer dit weekend en dan volgende week maandag en woensdag pakken we de draad weer op :)

Ik wens iedereen een fijn weekend en tot volgende week !

Met sportieve groeten,

John Weijts