JO13-1 rekent na sterkte eerst helft al af met VVGZ

SV Meerkerk JO13-1JM

VVGZ JO13-3

Jeremy de jong (intikker)
Assist: Sam van Veen
Jeremy de jong (intikker)
Assist: Sam van Veen
Sam van Veen (penalty)
Assist: Bram Hijkoop
Bram Hijkoop (intikker)
Sam van Veen (afstandschot)
... (afstandschot)

Onder 13 zaterdag, JO13-1, 3e klasse 08

25 maart 2017 10:30

Mike Kersbergen

Na een teleurstellend resultaat vorige week tegen laagvlieger Dubbeldam (1-1) staat vandaag de thuiswedstrijd tegen VVGZ op het programma. In de uit - wedstrijd tegen VVGZ speelde we onze beste wedstrijd van het seizoen en wonnen we dik verdient met 0-2. De vraag vooraf was of we dit niveau weer zouden kunnen halen. Met een complete groep met wel lichte blessures voor Thijs en Myron was de bank weer goed bezet. Collega trainer Ron is in de loop van zaterdag ook weer heelhuids teruggekeerd uit Zuid - Afrika en zal vanaf dinsdag weer aansluiten. Met een voorsprong van 4 punten op Ameide en 6 op VVAC begonnen we deze wedstrijd vol vertrouwen. Vooraf werden de belangrijke tactische details doorgenomen en werd benadrukt vooral te laten zien dat we een team zijn en vooral elkaar willen vechten. Boyd is de gelegenheidskeeper van vandaag, nogmaals klasse dat we dit steeds met elkaar oplossen!

Onder een heerlijke lentezon moet je als voetballiefhebber wel zin hebben om te voetballen en dat lieten de jongens ook vanaf het begin zien. Gesteund door de wind won Meerkerk alle duels en kwamen we vooral via Bram regelmatig door tot in de 16 van VVGZ. De verdediging van VVGZ bleef de eerste 10 minuten met kunst en vliegwerk overeind, maar door de constante druk van Meerkerk kwam VVGZ eigenlijk niet eens op de helft van meerkerk. De rechterkant met het tandem Sybe en Jente pakte vele afvallende ballen af en zorgde ervoor dat Sam naar hartenlust kon aanvallen. Het trio voorin Julian – Jeremy – Bram was een plaag voor de verdediging van VVGZ en na circa 15 minuten valt dan ook de verdiende goal via Jeremy. Meerkerk gaat door met aanvallen en helaas gaat een schitterende aanval met een mooie hakbal van Jeremy en een schot van Julian er net niet in. Ook wordt een goal van Jeremy afgekeurd vanwege buitenspel, maar het is wachten totdat VVGZ definitief barst. Bij een afstandsschot van ongeveer 20 meter van Sam krijgt de keeper de bal niet goed onder controle en trouwe lezers van dit verslag zullen wel raden wie er door is gelopen om van dit foutje te profiteren, onze goaltjesdief Jeremy. 2-0. VVGZ laat de kopjes al hangen en beseft dat hier vandaag weinig te halen valt. In het laatste gedeelte van de eerste helft krijgen we nog meer kleine kansen en lijken we de rust in te gaan met een 2-0 voorsprong. Onze scheidsrechter Mike genoot blijkbaar zichtbaar van de Lentezon en laat 9 minuten langer doorspelen. Achteraf bleek dat hij vorige week bij de meiden had gefloten en even in de war was met de 40 minuten speeltijd. Voor ons een meevaller want bij een dieptepass op Bram wordt hij licht gehaakt wat de scheidsrechter ertoe brengt om ons een penalty te geven. Sam neemt zijn verantwoordelijkheid en schuift de 3-0 rustig binnen.

In de rust worden de spelers gecomplimenteerd met het spel en de nodige wissels doorgevoerd. Het is vooral een kwestie van volhouden en niet verslappen zodat we een ruime overwinning kunnen neerzetten. Met de wind tegen komt VVGZ iets meer op de helft van Meerkerk, maar echt in gevaar komen we niet. Als na circa 5 minuten de keeper van VVGZ opnieuw niet helemaal vrijuit gaat bij een schot van Jeremy is het een koud kunstje voor Bram om de 4-0 binnen te schuiven. Meerkerk haalt niet het niveau van de eerste helft maar heeft de wedstrijd onder controle en geeft nog steeds weinig weg. Na 15 minuten in de 2e helft besluit Sam een solo met een heerlijk afstandsschot met de 5-0. Een ongekende luxe voor de spelers en trainer want dat is in het verleden weinig gebeurt in de competitie. Met name verdedigend zijn we steeds sterker geworden in de loop van het seizoen en dat is de basis voor een overwinning. VVGZ probeert alles of niets te spelen en nog een eretreffer te maken. Met de volle wind tegen krijgt Boyd de bal niet goed weg en profiteert een middenvelder van VVGZ hiervan door de bal knap vanaf verre afstand in de lege doel te schuiven. Meerkerk komt daarna niet meer in de problemen en wint dik verdient ruim van VVGZ. In de laatste minuut is er nog wel een vervelend incident. Chris trapt voor de 2e keer in 1 helft een tegenstander na en wordt terecht van het veld gestuurd. Totaal onnodig en niet acceptabel. Dit geldt niet alleen voor Chris maar voor meerdere, we moeten nog leren om niet te reageren op (eventuele) overtredingen van onze tegenstanders. Kijk vooral naar je eigen spel en laat je niet uit de tent lokken.

Door de nederlaag van Ameide bij VVAC is de voorsprong op de nieuwe nummer 2 VVAC totaal 6 punten. Met 2 lastige uitwedstrijden voor de boeg (VVAC en Ameide) mogen we ons nog niet rijk rekenen maar als we het huidige niveau weten vast te houden kan het een mooi seizoen worden. Er was wat mij betreft vandaag niet een echte man off the match want iedereen haalde een dikke voldoende. Klasse boys, ben weer trots op jullie!