Campione!!!

Assist: Bram Hijkoop
Sam van Veen (schot)
Assist: Bram Hijkoop
Sam van Veen (vrije trap)

Onder 13 zaterdag, JO13-1, 3e klasse 08

8 april 2017 9:00

Speelronde 8 stond op de planning en wat voor 1. Voor de 3e keer dit seizoen stond de wedstrijd tegen Ameide JO13-1 op het programma. Thuis hadden we deze wedstrijden 2x in winst weten om te zetten en vandaag waren we te gast op sportpark Meihoven. Vorige week hadden we gelijk gespeelde tegen VVAC waardoor het woord kampioen wat minder ‘hard’ geroepen werd in de kleedkamer van Meerkerk. Het was aan ons om te laten zien vandaag dat we de beste ploeg in deze competitie zijn en dan zouden we vanzelf beloond worden. Met een overwinning op Ameide en puntverlies van VVAC zou het zelfs vandaag al kunnen echter na vorige week moesten we ons iets bescheidener opstellen. Vooraf werd vooral gewaarschuwd voor een getergd Ameide en om snel met de warming-up te starten om even te wennen aan het kunstgras op Ameide. Julian die wat last heeft van zijn voet verdedigde vandaag het doel zodat hij toch kon deelnemen.

Ameide startte feller dan Meerkerk en kreeg na minuut 1 een uitstekende kans op de 1-0. Gelukkig voor Meerkerk ging de bal net voorlangs. Na 4 minuten krijgt Ameide opnieuw de mogelijkheid om op voorsprong te komen echter wederom is men niet scherp voor de goal. Meerkerk heeft moeite met de behendige linksbuiten en de diepgaande middenvelder van Ameide. Vooral op het middenveld hebben we het niet goed onder controle en ligt er teveel ruimte voor Ameide om te voetballen. Ameide is ook wat meer gewend aan het kunstgras en kan naar hartenlust combineren. We proberen vanaf de kant te coachen, maar dat is en blijft toch altijd erg lastig. Waar Ameide niet scherp voor de goal is, is Meerkerk dat duidelijk wel. Het is Boyd die met een schitterende steekbal Jeremy alleen voor de keeper zet. Jeremy (de laatste tijd spelend als linksbuiten) en al goed voor 17 goals legt de bal nog een keer goed en schiet de bal bewust hoog in de goal buiten bereik van de keeper van Ameide. Een meevaller voor Meerkerk en tegen de verhouding in maar het gaat uiteindelijk nog altijd om scoren en dat lukt al snel. Het blijft echter Ameide dat de grootste kansen krijgt in het vervolg. Zo schieten ze nog 2x op de paal en staan we vooral de eerste 20 minuten onder druk en is het af en toe billen knijpen. Met de komst van Gosse op het middenveld na circa 20 minuten komt er wat meer onverzettelijkheid in de ploeg en komt Meerkerk wat meer aan voetballen toe. In de 27e minuut wordt een aanval via Gosse en Bram werkelijk waar op een schitterende manier binnengekopt door Jeremy. Vanaf de penalty stip kopt hij een hoge voorzet vanaf rechts van Bram in de rechterbovenhoek. 0-2, wat een luxe!

In de rust wordt er aandacht besteed om als middenvelders meer de balans te bewaken door dichter bij elkaar te spelen. Ook zullen we feller moeten spelen anders kan het kwartje ook nog helemaal de andere kant op vallen. De 2e helft geeft een totaal ander beeld dan de eerste helft. Ameide lijkt haar energie te hebben verbruikt in de eerste helft en het lukt niet meer om Meerkerk onder druk te zetten. Meerkerk wint meer en meer duels en we geven minder kansen weg. Achterin speelt Ties weer sterk als vanouds en ook Jesse begint steeds beter te spelen als (rechts) back.  Net na rust probeert Sam het van ver maar de bal gaat net voorlangs. Ook Myron krijgt een kans maar schiet net voorlangs. Sam zet vervolgens Chris alleen voor de keeper echter die schiet te gehaast naast. In de 40e minuut wordt de wedstrijd beslist door onze aanvoerder Sam. In de 16 wordt gecombineerd door Bram en Chris en Sam vindt de ruimte in de 16 om met zijn linkerbeen af te ronden in de verre hoek. De keeper blijft staan en kijkt hoe de bal in de hoek beland. 0-3, heerlijk! Lang kunnen we niet genieten van deze ruime voorsprong want 3 minuten later is het alweer 1-3. Toch raken we niet in paniek en is de wedstrijd redelijk onder controle. Als Ameide vervolgens net buiten de 16 een overtreding begaat is het Sam die ook alweer zijn 17e goal van het seizoen prima binnenschiet. Hiermee is de wedstrijd definitief beslist. In de kleedkamer is de sfeer uitgelaten en wordt er al volop gedanst en gesprongen. We besluiten de met z’n allen terug te keren naar Meerkerk om daar te genieten van een traktatie van de trainers en te horen wat de uitslag van sc Emma vs VVAC is geworden. Tot ieders verrassing wint Emma met 1-0 en daarmee is SV Meerkerk al 2 wedstrijden voor het einde officieel kampioen. We zijn nog ongeslagen en staan ook nog in de kwartfinale van de beker dus het seizoen is nu al geslaagd. Deze week zullen we de voorbereidingen treffen om er thuis tegen VVAC een fantastische dag van te maken. Hopelijk komen alle ouders, opa, oma’s, broers en zusjes, vriendinnetjes en andere kennissen en vrienden onze toppers aanmoedigen!