Een wijze les!

sc Emma JO13-1

6 mei 2017 10:30

Mike Kersbergen

Vandaag stond de wedstrijd tegen Sc Emma op het programma. We speelde op het hoofdveld wat er fantastisch bij lag en de eerste zonnestralen van mei maakte het plaatje compleet. Kortom een heerlijk zaterdag om te voetballen.

Allereerst wil mijn mede-trainer Christian en zijn vrouw Jolanda feliciteren met hun mooie dochter Noa. Afgelopen vrijdag heb ik haar voor het eerst bewonderd en het is een schatje :-) Veel geluk met zijn 3-en!

Vandaag hadden we enkele afwezigen i.v.m.  vakantie en ziekte maar gelukkig wilde Jayden en Bjorn ons komen versterken. Bedankt voor jullie hulp jongens!

Nadat we tijdens de bespreking voor de jarige Boyd hadden gezongen kon de wedstrijd gaan beginnen. We begonnen de wedstrijd erg goed en binnen een paar minuten kon Chris op aangeven van Boyd de 1-0 scoren. Daarna kreeg Sc Emma ook twee mogelijkheden maar die wisten de verdedigers en keeper Bjorn te pareren. Sc Emma had een fysiek sterke spits en daar had Sv Meerkerk duidelijk moeite mee.

Na ruim een kwartier kan Myron de bal op de 16 meter onderscheppen, het lijkt erop of hij gelijk wil uithalen maar hij neemt de bal nog goed mee en schuift de bal langs de keeper in de goal. Myron zijn eerste goal van het seizoen en dit wordt uitbundig door heel het team gevierd. Meerkerk word steeds sterker en krijgt kansen via Chris en Jeremy maar die krijgen de bal er niet in. Na 20 minuten onderschept Niels de bal en stuurt Jeremy direct diep, hij maakt de 3-0. Kort daarna hetzelfde recept maar Jeremy schiet met een mooi schot op de lat. Boyd en Niels spelen de 1e helft erg goed op het middenveld. NIels onderschept wederom een bal op het middenveld en kan zomaar doorlopen en scoort de 4-0. Een ongekende luxe voor de kampioen.

In de rust wordt er druk gesproken over wie er nog geen doelpunt heeft gescoord. Er lijkt dan ook geen vuiltje aan de lucht. Echter denkt Meerkerk er de 2e helft veel te makkelijk over. Afspraken worden niet nagekomen en we laten Sc Emma weer terug in de wedstrijd komen. Die maken hier gretig gebruik van en scoren binnen no-time vier keer. Uiteindelijk weten zij ook de winnende goal te maken en verliest Meerkerk haar ongeslagen status deze competitie. Erg zonde, hopelijk een wijze les voor volgende week. Iedereen moet bij Meerkerk 100% inzet tonen anders kunnen wij van iedereen verliezen.

Gelukkig wacht volgende week een uitgelezen kans om sportieve revanche te halen. Dan speelt Meerkerk JO13-1 de halve finale wedstrijd voor de beker uit bij SSW JO13-1. Wij hopen dat veel mensen onze jongens komen aanmoedigen!

Tot dan!