WE ZIJN HET KWIJT

VVAC JO11-2

11 maart 2017 11:00

De zure nederlaag van vorige week zat nog in ons hoofd. Hoe kon het na twee hele goede wedstrijden zo omslaan in matig voetbal? Het antwoord hierop heeft de leiding niet voor het oprapen.
Ook deze week werd er weer prima en scherp getraind. Dus daar ligt het niet aan.

In de najaarscompetitie hadden we zowel uit als thuis gewonnen van VVAC, dus dat gaf de burger moed. Maar het geeft geen garantie voor de nabije toekomst, dat we ook vandaag wel ff zouden winnen.
De wedstrijdbespreking was duidelijk en scherp. De taak voor vandaag was duels winnen en keihard knokken, niet meer dan dat.

Al gauw, nadat de scheids had gefloten voor het begin, was duidelijk dat het een zware ochtend zou worden. Duels werden niet gewonnen en wij huppelden als juffertjes achter de bekende feiten aan. Dit vertaalde zich al snel in 2 goals voor VVAC, waardoor we na 10 minuten tegen een 2-0 achterstand aankeken.
Zoals te doen gebruikelijk kregen wij kansen om de score gelijk te trekken. Maar ook vandaag waren wij uiterst ongelukkig in de afronding. Te gehaast, onzuiver, waardoor de goals aan onze zijde uitbleven. Jens schoot nog wel een keer op de paal, die pech hebben wij dan weer.
Gelukkig wist Jayden na een corner de bal wel in het doel te krijgen. Met deze 2-1 stand gingen we de rust in.

In de rust werd wederom duidelijk gemaakt dat werklust ontbrak. Duels winnen was ook nu weer het advies voor de 2e helft. Wel een omzetting, Wessel werd naar voren gedirigeerd en Niels werd naast Jayden in de verdediging gezet, om zo meer druk naar voren te geven.

Over de tweede helft kunnen we kort zijn. Van beide zijden geen best optreden. Welgeteld één kans ging er nog in achter Bjorn waardoor de eindstand 3-1 werd.
Positief gegeven is dat wij geen kansen weggaven in de tweede helft, dat geeft de burger moed. Alleen jammer dat voorin niets gecreeerd werd. Tweede positief punt is dat Niels het heel goed oppakte achterin naast Jayden, dus dat geeft weer extra mogelijkheden voor de komende wedstrijden.

Het is ontzettend jammer dat we het goede gevoel even kwijt zijn, gek fenomeen eigenlijk. Het enige wat we kunnen doen is keihard blijven knokken, dan moeten de punten vanzelf weer komen.

Zaterdag mogen we thuis aantreden tegen Heukelum om 08.45 uur.

We hopen jullie dan langs de lijn te zien om onze mannen aan te moedigen!!

HJ