Beloftenelftal 15 minuten overlopen door GJS

GJS beloften

SV Meerkerk beloften

18 april 2017 20:15

De laatste in een reeks van 5 wedstrijden van het Beloften Elftal is een uitwedstrijd tegen GJS. De wedstrijd wordt gespeeld op het gloednieuwe kunstgrasveld van GJS en staat onder leiding van scheidsrechter van Vreeswijk uit Wijk en Aalburg.

Meerkerk begint sterk op deze koude dinsdagavond. Al na een paar minuten wordt er slordig uitverdedigd door GJS. Floren Streefkerk profiteert en gaat de kortste weg naar het doel, zijn schot gaat naast. Na ruim 5 minuten spelen is er een mooie aanval van Meerkerk waarbij Sander Slomp, Joop Friedeman en Leon de Leeuw betrokken zijn. De aanval wordt onderbroken door een overtreding binnen de 16 meter, scheidsrechter van Vreeswijk kent terecht een penalty toe die door Floren beheerst wordt binnen geschoten.

GJS schrikt kennelijk wakker van dit doelpunt, het zal vanaf dit moment een kwartier lang ijzersterk spelen. Meerkerk kan niet mee en gaat verdedigend veel fouten maken. Spelers glijden uit op het gladde kunstgras en kunnen het tempo dat de tegenstander oplegt absoluut niet bijbenen. In twaalf minuten ziet GJS kans om de 0-1 achterstand om te buigen in een  4-1 voorsprong. Halverwege de 1e helft ziet het er somber uit voor Meerkerk, het moet proberen om er weer een wedstrijd van te maken.

Misschien dat GJS onbewust wat gas terugneemt, feit is de geel-zwarten zelf ook weer kansen krijgen. Na 35 minuten volgt er de beloning als Floren Streefkerk in de diepte wordt aangespeeld en netjes kan terugleggen op Leon de Leeuw. Leon speelt nog een tegenstander uit en schiet hard en hoog de 2-4 binnen. In het vervolg van de 1e helft speelt GJS beter, de grootste kansen zijn echter voor Meerkerk in de persoon van Leon de Leeuw, Joop Friedeman en Jacco van Zessen. Doelpunten levert dit niet meer op.

Na rust kan Meerkerk wel mee met het tempo van GJS. De behendige voetballers van GJS die voor rust het tempo zo hoog hielden moeten nu ook verdedigend werk doen en glijden daarbij ook regelmatig uit. Ook GJS heeft problemen als Meerkerk balbezit heeft. Over en weer zijn er ook in de tweede helft nog wat doelkansen. Bij een mogelijkheid van GJS een minuut of 10 voor tijd grijpt Jacco van Zessen wat al te fors in, scheidsrechter van Vreeswijk kan niet anders dan de bal op de stip leggen. De penalty wordt verzilverd en hiermee wordt de 5-2 eindstand bereikt.

Dit was toch wel een nuttige oefenwedstrijd, Meerkerk 2 heeft nog een uitwedstrijd tegen GJS tegoed, mogelijk wordt deze ook op het nieuwe kunstgrasveld gespeeld. Een aantal 2e elftal spelers heeft nu kunnen oefenen op deze ondergrond.

K.O.